bihon.ro Web analytics

Lucrează la traseul centurii ocolitoare Oradea - Oșorhei

De Călin Corpaș
Reactualizat la:

Lucrează la traseul centurii ocolitoare Oradea - Oșorhei

Pe direcția Oradea - Cluj-Napoca, drumul va veni din sud și se va lega la DN1, în sensul giratoriu Oșorhei - Fughiu Foto: ZMO
Reactualizat la:
Drumul nou va avea 5,8 km, va fi dotat cu mai multe sensuri giratorii, poduri și pasaj peste calea ferată. Va costa circa 8 milioane de euro, iar Zona Metropolitană îl va preda către CNAIR spre proiectare și execuție.
Scris de Călin Corpaș - Drumul nou va avea 5,8 km, va fi dotat cu mai multe sensuri giratorii, poduri și pasaj peste calea ferată. Va costa circa 8 milioane de euro, iar Zona Metropolitană îl va preda către CNAIR spre proiectare și execuție.

Se lucrează la Studiul de Fezabilitate pentru realizarea „Centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei”. Lansarea procedurii a fost aprobată în cadrul Consiliului Director al Zonei Metropolitane din luna ianuarie a acestui an. Timpul pentru observații și propuneri din partea cetățenilor este, însă, scurt. „Invităm pe cei care sunt interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție, să le transmită în scris, pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro până la data de 17 iulie inclusiv”, transmite ZMO. Directorul ZMO, Adrian Foghiș, subliniază că termenul pentru depunere de observații este unul scurt, de doar șapte zile, deoarece își dorește să depună proiectul la CNAIR în luna septembrie. Zona Metropolitană mizează pe finanțarea proiectului de către CNAIR și implicit, realizarea achiziției privind proiectarea plus execuția de către Compania Națională. Cu atât mai mult cu cât se are în vedere amploarea proiectului, estimat la 8 milioane de euro. Primarul Ilie Bolojan este, însă, mai precaut, studiind mai multe variante de finanțare. “În toamnă, vom stabili o variantă”, declară Ilie Bolojan, precizând că are în vedere fonduri europene pentru finanțarea acestui drum.

Traseul viitoarei centuri ocolitoare Oradea – Oșorhei
Foto: ZMO

Drumul nou va avea 5,8 km lungime și câte o bandă pe sens, de 3,5 m, cu acostament de 1 m. Va porni din Centura Oradea și va ocoli prin sud localitatea Oșorhei, revenind în DN1 – E60 în sensul giratoriu de la ieșirea din Oșorhei, pe direcția Oradea – Cluj-Napoca.
Această centură ocolitoare va începe din sensul giratoriu existent pe Centura Oradea, dinainte de pasajul de peste calea ferată, respectiv intersecția cu localitățile Cheriu și Felcheriu. Pe traseu, noua centură ocolitoare a Oșorheiului are prevăzute patru sensuri giratorii, două poduri peste râurile Bonar și Tășad, o trecere la nivel cu calea ferată industrială nefolosită, de la fostul CET II, dar și un pasaj peste calea ferată CF 300 Oradea – Cluj-Napoca. Cele patru sensuri giratorii: unul la intersecția cu DC54, care face legătura cu satele Cheriu și Felcheriu, unul la intersecția cu DJ 767E, unul aferent unei viitoare zone industriale (azi terenuri agricole) și finalmente, sensul giratoriu existent pe DN1, la ieșirea din Oșorhei – Fughiu, pe relația Oradea – Cluj-Napoca.

Discuții pe teren, între reprezentanții primăriilor și ai Zonei Metropolitane

Anul viitor încep lucrările?

„Proiectarea și execuția va cădea în sarcina CNAIR. Noi am depus deja protocolul la București și este în curs de aprobare”, consideră Adrian Foghiș, arătând că se dorește un procedeu similar proiectului de legare a autostrăzii A3 de Oradea. Și acolo, ZMO s-a ocupat de documentația tehnică, iar CNAIR a preluat proiectul, urmând să semneze contractul cu un constructor italian, Tirrena Scavi.
„Am purtat astăzi discuții cu reprezentanții comunei Oșorhei și proiectanții de specialitate contractați și am stabilit traseul centurii ocolitoare Oradea – Oșorhei. Până la jumătatea lunii septembrie, dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanțare, iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiției propuse este de aproximativ 8 milioane de euro, iar termenul de proiectare și execuție este de 18 luni”, afirmă primarul Ilie Bolojan.
„Investiția propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oșorhei, pentru fluidizarea traficului din comună și realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre”, este citat și Gligor Ioan, viceprimar al comunei Oșorhei.
Dacă drumul de legătură dintre Cartierul Podgoria și satul Fughiu va prelua doar o parte din traficul ușor de pe relația Oșorhei – Oradea, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, centura ocolitoare Oradea – Oșorhei este destinată și traficului greu.

5 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. zsizsi says:

    Eterna și fascinanta minte briliantă care face o investiție de mult așteptată, dar totuși incompletă. Adică facem sensuri giratorii care mai apoi să se poată “extinde” cu pasaj (cu problemele generate în trafic foarte cunoscute). Fă ceva cu cap, nu doar jumătăți de măsură de dragul să mai poți anexa alte proiecte pentru un “upgrade” . Pun pariu, că descărcarea Centurii va fi în sensul giratoriu fără o bretea care să faciliteze fluidizarea traficului pentru cei care doresc să meargă spre Cluj. Doar peste vreo 2 ani, (nu imediat, că ar fi bătător la ochi) se va face un studiu de fezabilitate (alți bani dați aiurea la firmulițe) care va arăta, că traficul este prea mare și este nevoie de o bretea.

    • CocoX says:

      ai perfecta dreptate 🙂

      dar pt cei mai slabi cu duhul dintre bihorenii mutati in Oradea, este o noua mandrie
      ce conteaza ca de ani de zile era nevoie de asa ceva dar pe nimeni nu a interesat aceasta MICA problema, noi ne bucuram ca se face … oricum s-ar face

      P.S. – dar macar se face ceva 🙂

  2. Orădeanul says:

    De ce nu o faceți cu 2 benzi pe sens? Ca, mai târziu să vă trageți de cap, că traficul va crește mult mai mult și apoi o altă bătaie de cap….? Faceți o dată un lucru bun, pentru zeci de ani și nu peste 6 ani vă veți apuca din nou să lărgiți cintura.

    • zsizsi says:

      Defapt de ce zic că Bihoreanul e mai de calitate? Pentru că acolo s-a redat și argumentele de ce se va face pe o bandă și jumătae (cum e drumul Apahida-Dej). Dacă se făcea pe două benzi pe sens s-ar fi dublat costurile și după ce se va construi autostrada între Biharia și Cluj, traficul de tranzit va scădea mult pe Centură. Cât va dura această situație vom vedea.

  3. vasi says:

    o banda jumate e cel mai periculos lucru, vor fi depasiri periculoase si prin stanga si prin dreapta, multi vor forta depasirile ca vor sti ca cei din fata vor evita ca doar este loc. Ori cu o banda ori cu doua. Mare economie de material se face pt jumate de banda. Mai bine il fac din start predispus la accidente si periculos

  4. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Agenți din Arad și Bihor, detașați pentru a repune pe picioare înmatriculările din Timișoara
    Criză de personal la înmatriculări, după ce zece angajați au fost ridicați de DGA pentru luare de mită. Trei agenți au fost chemați din concediu, iar alții au fost aduși din Arad și Bihor. Înmatriculările definitive vor fi reluate după program normal abia de săptămâna viitoare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cele trei motive posibile pentru care Apple a eliminat logo-ul luminos de pe spatele MacBook-urilor în 2015
    2021 marchează șase ani de când Apple a decis să scoată ”mărul” luminos de pe carcasa tuturor modelelor de Apple laptop.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    A fost desemnat câștigătorul licitației pentru Drumul Expres Oradea – Arad
    Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de un miliard de euro.

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Compania de Apă anunță întreruperi în furnizarea apei

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Lucrările la parcarea de la Voința, la 85%. Urmează faza finisajelor
    Termenul contractual este luna octombrie 2021, lucrarea e acum la 85%, transmite ADP SA. 8

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Austriecii de la Strabag vor construi drumul de legătură Oradea - Autostrada A3
    CNAIR a anunțat vineri, 18 iunie, câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția proiectului „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sîntandrei) - Autostrada A3 (Biharia)". 1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Lista actualizată a țărilor cu risc epidemiologic: Marea Britanie rămâne în zona roșie. Grecia și Franța, în zona verde
    Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat clasificarea țărilor și teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată a cazurilor de Covid. Astfel, Marea Britanie rămâne în zona roșie.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.