La aproape 60 de ani, Billy Idol se comportă pe scenă ca şi cum ar fi şi acum de 30 de ani. Aceeaşi ţinută, aceleaşi gesturi, aceeaşi „poză”. Piaţa Unirii din Cluj s-a umplut, luni seara, pentru a-l vedea pe unul dintre „idolii” punk-rock ai anilor 80- 90.
Şi britanicul Billy a „livrat” cam tot ce avea mai bun de lângă statuia lui Matei Corvin, chiar dacă vocea sa de acum şi-a mai pierdut din prospeţimea de odinioară. Sau sonorizarea nu a fost foarte bună. S-au auzit iconicul Rebel Yell, dar şi balada-cult Sweet Sixteen, cântată de punk-Idolul sexagenar, cu acelaşi drag pentru „dulcica” lui de doar şaisprezece ani…
Fanii au auzit live, cu „rugina” post-modernă de rigoare, alte piese care l-au făcut celebru. Fie că au fost energeticele Shock To The System şi Dancing With Myself, White Wedding şi Cradle Of Love – două piese cu un sound special sau mai romantica Eyes Without a Face.
Billy Idol a arătat că a rămas fanul The Doors, cântând şi la Cluj coverul său după ultra-cunoscuta LA Woman. De pe scena amplasată în plin Centrul Clujului, punkerul Idol şi-a invocat de mai multe ori fanii, cerându-le să fie cât mai gălăgioşi. Şi pentru ca totul să fie „by the book”, a aruncat şi un „I Love You, Cluj, Romania!”.
Fără bis
La final, şi-a prezentat formaţia într-un stil ce aduce cu cel al lui Michael Buffer, celebrul announcer al lumii boxului. Accentul l-a pus pe figura apreciatului chitarist newyorkez Steve Stevens, ce în trecut a colaborat şi cu Michael Jackson. Stevens a arătat ce poate şi printr-un solo marcat cu ritmuri latino, asezonat cu acorduri Scării spre Rai (Stairway To Heaven), a celebrilor Stones care l-au inspirat pe Idol. Oarecum surprinzător, concertul lui Idol nu a avut parte de vreun bis, fanii făcându-şi plinul cu cele două ceasuri de prestaţie Billy Idol, varianta 2014.
Citiți principiile noastre de moderare aici!