Direcția de Sănătate Publică Bihor, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Bihor au declanșat anchete.
Copiii erau cazați la Hotelurile Mureș și Poienița din Băile Felix alături de alte peste 400 de persoane. După ce cei aproximativ 20 de copii au acuzat probleme digestive personalul medical aflat în permanență în cadrul celor două hoteluri a acordat tratament simptomatic, cu acordul părinților.
Copiii care au ajuns la Unitatea de Primire a Urgențelor au stat internați doar o zi, fiind externați pe 30 octombrie.
Hugo Moutinho, antrenorul uneia din echipele de copii a declarat pentru site-ul iAMsport.ro că este convins că problema este de la mâncare și nu de la apa din piscină.
„Am avut doi copii în spital, care au stat 15 ore internați. A fost de la mâncarea de la prânz. Pe la 17.00 au început să se simtă rău, să vomite, simptome de diaree. Au mâncat pulpe de pui cu cușcuș.
Au venit șase-șapte ambulanțe, plus poliție. Am fost sunat și de DSP Oradea. Am înțeles că au închis ștrandul. Nu știu ce treabă are ștrandul cu ce s-a întâmplat, dar au făcut ceva. Eu nu pot să spun că a fost vina cuiva, dar sigur nu au fost probleme cu piscina, pentru că ei nu au fost acolo”, a declarat antrenorul.
Un alt antrenor, Cristian Coroian a spus că a avut trei copii cu simptome de vomă și senzație de moleșeală, unul dintre ei ajungând la spital dar revenind la hotel în aceeași seară.
„În prezent, nu există un diagnostic confirmat, doar suspiciuni legate de o toxiinfecție alimentară, aflate în curs de analiză. Rezultatele investigațiilor de laborator vor fi comunicate de autorități. Specialiștii iau în considerare și posibilitatea unei cauze virale”, se afirmă într-un comunicat al Turism Felix, care gestionează cele două hoteluri, afirmații confirmate și de medicii DSP Bihor care au declanșat o anchetă epidemiologică.
Situația este neclară pentru că nu toți cei care au consumat pulpe de pui cu cușcuș au avut probleme iar unii din copiii care s-au îmbolnăvit au fost de la celălalt hotel și au avut un meniu diferit. DSP Bihor și DSVSA au prelevat probe și fac analize pentru a afla cauzele exacte.
„Este o situație regretabilă, pe care o tratăm cu toată seriozitatea și transparența. Ne-am pus imediat la dispoziția autorităților și oferim tot sprijinul necesar pentru a clarifica ce s-a întâmplat. Este important de știut că în cadrul hotelurilor noastre nu au fost semnalate alte cazuri similare în rândul celorlalți oaspeți cazați la noi.
Considerăm esențială identificarea precisă a cauzei problemei și aplicarea imediată de măsuri, prioritatea noastră fiind oferirea serviciilor de calitate oaspeților. Cel mai important este că micuții sunt bine și că nu au existat cazuri grave. Ținem foarte mult la standardele noastre de igienă, curățenie și calitatea meselor oferite, iar siguranța oaspeților este si rămâne prioritatea noastră.” — spune Oana Ursulescu, CEO Turism Felix.
Reprezentanții Turism Felix subliniază că toate unitățile lor dispun de autorizațiile legale de funcționare și de avize sanitare valabile, iar fluxurile alimentare sunt monitorizate. De asemenea, angajații implicați în activitățile de alimentație publică dețin fișe de aptitudini medicale valabile, iar spațiile de producție și servire respectă standardele igienico-sanitare.
Totodată, compania a dispus verificări interne suplimentare, audit intern de proceduri privind igiena și siguranța alimentară, precum și analize de laborator.
„E important de menționat că în cadrul grupurilor participante la turneul sportiv au fost semnalate, încă de la sosire, cazuri izolate de copii care prezentau simptome de boală, fapt consemnat și în notele de informare transmise de către angajații celor două unități de cazare, autorităților. Pe durata întregului eveniment, personalul hotelurilor Mureș și Poienița a oferit sprijin tuturor participanților, a asigurat asistență medicală promptă și a cooperat permanent cu părinții, antrenorii și autoritățile implicate”, se mai afirmă în comunicatul Turism Felix.
Trimite articolul
XAsta este Hotel Mureș unde personalul este dezastru de la Directoare…praf și pulbere.. Ca să nu mai vorbim de baza medicală unde conduce o femeie de serviciu baza. Am vizitat 2 ani la rând. Alegeți Termal pentru tratament.
Localurile de alimentație publică care vând mâncare stricată expirată trebuie închise definitiv, iar persoanele au patronii respectiv șefi de local trebuie condamnați la ani grei de temniță, este inadmisibil să dai clienților mâncare stricată expirată, infectă care sa atenteze la sănătatea clienților, patronii sau șefii localurile care îmbolnăvesc clienții trebuie sa lu se interzică sa mai lucreze în domeniu.