Agenția de Management al Destinației (AMD) Bihor implementează un amplu proiect de amplasare a unor panouri de informare și promovare turistică. S-a luat decizia de a amplasa 22 de panouri de dimensiunea 6×3 m, în 11 locuri, pentru a promova destinațiile turistice din județul Bihor. Tot atunci, au fost selectate 50 de obiective turistice din județ, pentru care se vor amplasa 250 de indicatoare turistice rutiere care, pe lângă rolul primordial de orientare a turiștilor, vor avea și rol de promovare. Valoarea totală a investițiilor amintite se ridică la 630.000 lei + TVA. Cu toate că, județul Bihor se află pe locul 8 la numărul de sosiri al turiștilor și pe locul 4 la nivel național la înnoptările efectuate, AMD Bihor a considerat foarte important să atragă atenția potențialilor turiști, nu doar în mediul online, ci și în cel fizic, prin intermediul unor panouri de promovare de dimensiuni mari și panouri de informare turistică rutieră. De altfel, pagina de Facebook, Discover Bihor (care recent a depășit pragul de 50.000 de urmăritori), a avut perioade și cu peste 1 milion de afișări/vizualizări pe lună, iar pagina web discoverbihor.ro, a trecut printr-un amplu proces de upgrade. Aici, informațiile turistice sunt accesibile celor interesați, în trei limbi: română, engleză și maghiară.
Proiectul privind amplasarea panourilor de promovare și informare turistică a intrat în etapa finală. De săptămâna trecută s-a început montarea primelor panouri mari (bill board-uri), iar de săptămâna viitoare se va începe și amplasarea panourilor de informare turistică rutieră.
Unde se amplasează
Având în vedere faptul că, județul Bihor este unul cu un tranzit auto foarte intens, s-a luat următoarea decizie: patru panouri, cu opt fețe în total, vor fi amplasate pe DN 1, pe raza localităților Urvind, Lugașu de Jos, Aușeu și Cornițel; patru panouri, tot cu opt fețe, vor fi amplasate pe DN 76, pe raza localităților Sâmbăta, Pocola, Drăgănești și Petrileni; două panouri, pe DN 19, la Cadea și Curtuișeni; un panou, pe DN 19E, în raza localității Sălard. De fapt, în total sunt 11 panouri, cu câte două fețe fiecare. Astfel există 22 de spații publicitare, fiecare a câte 18 m2. Aceste panouri au rolul de a promova destinațiile turistice din județ, cum ar fi: Pădurea Craiului, Munții Bihor, stațiunea Băile Felix, stațiunea Stâna de Vale, Platoul carstic Padiș, satul de vacanță Vârtop, Valea Ierului, Valea Barcăului, Munții Plopiș, dar și municipiul Oradea.
Cele aflate la limita de județ (Cornițel, Curtuișeni), vor promova site-ul și implicit brandul turistic al județului în întregime. În decursul săptămânii trecute au fost montate panourile de la Sâmbăta, Pocola și Drăgănești, iar în următoarele două săptămâni vor fi montate și în celelalte opt locuri.
În ceea ce privește panourile de informare turistică rutieră, 100 dintre acestea vor fi amplasate pe drumurile naționale din județ, iar restul de 150, pe drumurile județene, comunale sau locale. Rolul acestora este atât promovarea destinațiilor sau atracțiilor turistice (peșteri, cascade, rezervații naturale, muzee, biserici sau alte clădiri de patrimoniu sau monumente istorice etc.), cât și orientarea turiștilor către acestea.
AMD Bihor precizează că aceasta este doar o primă etapă a acestui demers, deoarece în județul Bihor există mult mai multe obiective turistice care necesită promovare prin astfel de panouri de orientare turistică rutieră. AMD Bihor, în colaborare cu administrațiile publice locale, va continua acest proiect, de amplasare a panourilor de informare și promovare turistică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!