BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Vom vedea minunea? Lucrările pe A3 Suplac – Borş ar putea fi reluate în august

Vom vedea minunea? Lucrările pe A3 Suplac – Borş ar putea fi reluate în august

la 25 July 2016 19:35 Reactualizat la: 25 July 2016 19:36

Vom vedea minunea? Lucrările pe A3 Suplac – Borş ar putea fi reluate în august

25 July 2016 19:35 Reactualizat la: 25 July 2016 19:36
Lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş al Autostrăzii Transilvania ar putea fi reluate săptămânile viitoare.
Scris de Demian - Lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş al Autostrăzii Transilvania ar putea fi reluate săptămânile viitoare.

Trimite articolul

X

Sunt semne că lucrările vor reîncepe, finalmente, pe tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania (A3), între Suplacu de Barcău şi Borş. Neoficial, directorul regional al CNADNR de la Cluj, Eugen Cecan, afirmă că în cursul lunii august lucrările ar trebui pornite, însă lucrările nu ţin de Cluj, ci de Bucureşti. Senatorul PNL Gavrilă Ghilea anunţă, la rându-i, că la începutul lunii august vor porni lucrările pe tronsonul bihorean de autostradă, ce ar lega România de Occident, pe relaţia Viena – Budapesta – Debreţin – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia – Sibiu. Rămâne de văzut câte firme locale din domeniul construcţiilor vor fi implicate în proiectul adjudecat de consorţiul spaniol Corsan – Corviam (Isolux Corsan). Deocamdată, singurul fir de autostradă ce iese din România este A3, ce face din Arad şi Nădlac principala poartă de intrare şi ieşire din ţară, aducând beneficii judeţului vecin, în dauna Bihorului. De altfel, la Arad funcţionează deja un terminal intermodal de scoatere a mărfii din ţară, rutier – feroviar, pe când, Oradea are un asemenea terminal doar în proiectul anunţat la finele anului trecut de municipalitate. Acelaşi Eugen Cecan este cel care, prin Regionala Drumuri şi Poduri Cluj a CNADNR, are în responsabilitate consolidarea tronsoanelor problemă de pe A3, dintre Orăştie şi Sibiu. „În mod normal”, trebuie să finalizăm aceste lucrări până la finele lunii septembrie”, a declarat Cecan pentru redactorul JB&BIHON.

13839758_10210316400136563_1894912457_o

Eugen Cecan

 

La un an şi trei luni de la semnarea contractului cu asocierea spaniolă Corsan – Corviam, lucrările ar putea redebuta!

După o întrerupere de opt ani, în luna august s-ar putea relua lucrările pe tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania (A3), între Suplacu de Barcău şi Borş. Oficiali ai CNADNR de la Cluj, precum Eugen Cecan, confirmă neoficial această informaţie. Şi senatorul Gavrilă Ghilea anunţă reluarea lucrărilor, din informaţiile pe care le deţine. Anunţul a fost făcut de senatorul PNL în contextul în care acesta a precizat că grupul parlamentar al PNL va insista la ministrul Transporturilor pentru urgentarea proiectelor de infrastructură din Bihor: finalizarea reabilitării DN 76, precum şi reconsiderarea centurilor ocolitoare Aleşd Sud şi Beiuş – Ştei, puse la sertar de toţi miniştrii care s-au perindat la şefia Transporturilor.

Gavrilă Ghilea

Timp pierdut în neştire

Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA (Isolux Corsan), cu sediul în Madrid, împreună cu SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL a câştigat licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Preţul pentru care va face autostrada Borş – Suplac: 701.000.000 lei fără TVA. Adică circa 160 milioane de euro, fără TVA. Această asociere are drept sarcină proiectarea şi execuţia pentru finalizarea autostrăzii, pe o lungime de 60 de kilometri, tronsonul fiind realizat, pe jumătate. Rămâne de văzut în ce măsură câştigătorul spaniol va implica firme de construcţii locale în realizarea lucrărilor.

Rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel a avut loc în 2013, în timpul ministrului Dan Şova (PSD), compania americană alegându-se cu o despăgubire din partea Statului Român în valoare de 38 de milioane de euro, cărora li se adaugă aproximativ un an şi jumătate timp pierdut până la semnarea noului contract cu firma spaniolă, plus, iată, încă minimum un an şi trei luni întârzieri în reluarea lucrărilor, invocându-se probleme de proiectare!

Deşi contractul a fost semnat în luna mai a anului trecut şi Guvernul îi alocase resurse bugetare, lucrările nu au început, deoarece spaniolii s-au încurcat în refacerea proiectului tehnic. Conform celor transmise de CNADNR, proiectul tehnic trebuia refăcut în trei luni de la semnarea contractului, executantul nereuşind să se ţină de acest termen. Din acest motiv, lucrările, ce ar urma să dureze 21 de luni, nici nu au demarat, încă, la 15 luni distanţă!

Începerea lucrărilor la autostradă pe tronsonul bihorean era aşteptată cu înfrigurare încă din primăvară, dar iată că minunea nu s-a produs, încă. Iniţial, cei 60 de kilometri dintre Suplacu de Barcău şi Borş ar fi trebuit finalizaţi în 2017. Însă contractul prevede 21 de luni execuţie, ceea ce înseamnă că lucrările ar putea fi finalizate cel mai devreme în 2019.

Lucrările s-au degradat

De altfel, un control recent al Inspecţiei de Stat în Construcţii (ISC) a relevat degradarea lucrărilor efectuate deja de Bechtel, în condiţiile în care la Suplacu de Barcău este cel mai mare viaduct de autostradă din Europa, abandonat de autorităţile române. Inspectorii în construcţii au depistat fisuri, coroziuni, fundaţii şi pile afectate infiltraţii şi băltiri ale apei, armături secţionate şi fragilizate de acte de vandalism, colmatări şi distrugeri ale şanţurilor etc. Practic, după rezilierea contractului cu Bechtel, CNADNR nu s-a mai ocupat să prezerve lucrările efectuate deja la autostrada din Bihor. De asemenea, materialele de construcţii achiziţionate deja şi existente în stoc (fier, balast, piatră spartă, grinzi) sunt deja degradate şi nu mai pot fi folosite.

Rampa lipsă de la Suplac

Cum tronsonul ce străbate judeţul Sălaj, între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău (sectorul 3B, lung de 80 km) nu are încă un constructor desemnat, fiind încă în stadiul de reactualizare a studiului de fezabilitate, şoferii vor avea în continuare de aşteptat după autostrada A3 Oradea – Cluj-Napoca, chiar şi după ce tronsoanele din judeţele Bihor şi Cluj vor fi finalizate. Vom avea, aşadar, o autostradă frântă. În acest context, o dată finalizat tronsonul Borş – Suplac, bihorenii vor putea circula pe autostradă doar până la punctul terminus Suplac. Deputatul Adrian Merka, care-i reprezintă pe slovacii din nord-estul Bihorului, insistă pentru a obţine o coborâre de pe autostradă tocmai în Suplacu de Barcău. Conform actualului proiect, cea mai industrializată comună din Bihor – gazdă a exploatării OMV Petrom – ar rămâne la o distanţă de 20 km de autostradă, în condiţiile în care în prezent coborâri de pe autostradă sunt prevăzute doar la Derna, Chiribiş şi Nuşfalău. Aceasta chiar dacă numele comunei bihorene Suplacu de Barcău este deja identificat cu tronsonul bihorean 3C al autostrăzii. Dacă Chiribişul asigură legătura cu Marghita, iar Nuşfalău este oraş, rămâne totuşi întrebarea de ce a fost aleasă comuna Derna, în dauna comunei Suplac.

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada a3 ,
autostrada transilvaniei ,
Bors - Suplacu de Barcau
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Termoficare Oradea oprește apa caldă și căldura pe mai multe străzi din zona Sovata. Vezi în ce perioadă
    Termoficare Oradea anunță că, în urma finalizării lucrărilor la rețeaua de canalizare de pe strada Sovata, în apropierea magazinului Penny, va fi necesară întreruperea furnizării energiei termice pentru prepararea apei calde de consum și pentru încălzire.

    Bihon Decese

    Deces 17.12.2025

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    De pe stradă, în casa unui polițist din Oradea. Apel umanitar pentru Sofia și părinții ei, demarat de un angajat al IPJ Bihor
    Era seara zilei de 1 decembrie, prima zi din „luna cadourilor” când stâlpul familiei a luat decizia de a merge la sediul Poliției Municipiului Oradea pentru a cere ajutorul pentru familia sa.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    România

    GALERIE FOTO
    Un miliard de euro și 20 de ani de pregătire: DraculaLand promite o investiție majoră în divertismentul și turismul din România
    Un proiect de un miliard de euro, care își propune să transforme mitul lui Dracula într-o destinație majoră de divertisment, prinde contur lângă București.

    BIHON Sport local

    Orădeanul Mădălin Călugăr se întoarce cu medalia de bronz de la Campionatul European din Germania
    Pugilistul Ionuț Mădălin Călugăr a pus Oradea pe harta medaliaților la Campionatul European de Box pentru juniori U17 desfășurat la Kienbaum (Germania).

    România

    Premierul Ilie Bolojan aduce lămuriri în problema impozitării serelor și scutirilor pentru persoanele cu handicap
    Premierul Ilie Bolojan a oferit, fiind invitat la DigiFM, explicații detaliate privind impactul bugetar al eliminării unor scutiri fiscale, în contextul numeroaselor întrebări primite de la ascultători.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.