Acesta este un proiect pilot în România iar parapetele se vor instala cu precădere în zonele cu risc ridicat de accidente. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a instalat momentan garduri de protecție pe role pe două drumuri din apropierea Bucureștiului. Spectialiștii spun că gardurile de protecție au role de protecție care preiau din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil, fără a ieși din decor.
Potrivit Protv, primul parapet cu role a fost montan pe un pod la ieșirea din localitatea Chitila, lângă București, pe DN7. Gardul cu role se montează pe o distanță de aproximativ 500 de metri, restul de 1000 de metri, se montează pe DN2, lângă localitatea Coșereni. Zonele unde au fost montate gardurile de protecție speciale au fost alese datorită numărului mare de accidente produse în acele zone. Gardurile cedau uneori la impact, iar șoferii erau în pericol.
„Parapetele pe rulouri sunt alcătuite dintr-o structură metalică și elemente rotative din plastic, care disipează forța. Panourile cu role permit vehiculelor rutiere să fie redirecționate în condiții de siguranță, atunci când părăsesc partea carosabilă din cvarii motive cum ar fi problemele tehnice ale autovehicului sau viteza neadaptată la condițiile de drum”, a declarat Flavius Pavăl, șeful Direcției Siguranța Circulației CNAIR.
Sistemul de parapete cu role poate rezista unor impacturi mari, chiar și în cazul autobuzelor sau autocamioanelor de 13 tone. Rolele de protecție sunt produse in Coreea de Sud și au o garanție de până la 3 ani dacă nu sunt distruse în urma unui impact. Kilometrul instalat în România în urma unei licitații a costat peste 800.000 de euro, preciează aceeași sursă.
Trimite articolul
XPe banii cui ?? protectia asta pentru cei iresponsabili pe sosea .
800.000 euro pe 1 km? Cred ca era mai ieftin sa refaca drumul sa nu mai fie asa periculoasa curba.
Nu merita!! Uitati-va la statistici citi prosti conduc si cum? Eu nu as mai pune parapeti….Pentru ce ?Sa-i inlocuim permanent?
vor fi testate pe autostrazile din romania ? :)))
800.000 euro/km??? Au inserție de aur? Parcă văd deja unii conaționali strângând prune pentru țuică în ele.
Deci avem asa:
– fara a iesi din decor…pai chiar asa, unde sa si plece partile din decor?
– garduri de protectie pe role…adica se poate muta pe role, sau cum? ca nu inteleg
– primul parapet cu role a fost montan…aveti rabdare, vom avea si parapet cu role la campie
– cvarii motive…din cvarii motive nu verifica nimeni textul inainte de publicare
De ce nu se produc in Romania?
unde-s papagalii aia care spuneau ca stalpisorii aia care zburau si erau furati erau o idee buna? uite ca au gasit una si mai cretina!
chiar numai prostii au ramas in tara ? de ce nu faceti autostrazi ? autostrazi, stiti cesi alea ? drum expres, unde se poate circula mult mai repede si cat decat in siguranta.
foarte bine
Este 300$ metru liniar ,dec i 1000,ar fi 300 000 nici decum 800 000.Hai sa punem pretul cu tot cu lucrari la dublu si nu se ajunge la 800 000.La peste 1000m pretul/m este de 230$,deci ar scadea semnificativ .de aici se vede marea hotie din CNAIR-CNADR