Dosarul instrumentat de DNA Timişoara, în cadrul căruia mai mulţi angajaţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, în frunte cu directorul Cristian Ispravnic, sunt cercetaţi pentru infracţiuni de corupţie, trimite supracontroale în vămile din întreaga ţară. Vizate sunt agenţiile de control şi încasare de la frontiere. Vineri dimineaţa, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dispus constituirea unei comisii de supracontrol care îşi va desfăşura activitatea la Agenţiile de Control şi Încasare din toate punctele de frontieră de pe teritoriul ţării. Potrivit CNAIR, comisia va avea în vedere verificarea modului în care se respectă procedurile de lucru la aceste agenţii.
Noi investiţii
Iar aceasta nu este singura noutate. Tot cei de la CNAIR anunţă că vor începe achiziţia unor instalaţii de cântărire performante, care să nu permită „fentări” ale greutăţii. „Ne dorim eficientizarea activității în agențiile de control. Un factor important în acest sens îl constituie eliminarea definitivă a factorului uman implicat în procesul de cântărire. Am făcut un pas decisiv în această direcție prin semnarea unui contract pentru achiziționarea a 18 instalații de cântărire performante. Săptămâna trecută am emis ordinul de începere a procedurii de instalare. Avem un termen de implementare de doi ani, însă rezultatul va fi o respectare riguroasă a procedurilor și, implicit, îmbunătățirea întregului proces”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR.
Bani mulţi
Reacţia celor de la CNAIR vine ca urmare a faptului că procurorii DNA au demarat o investigaţie în care sunt vizaţi membri importanţi ai organizaţiei judeţene a PSD Arad, în frunte cu preşedintele Dorel Căprar şi vicepreşedinţii Cristian Ispravnic, care este şi director al DRDP Timişoara, şi Cristian Horgea, angajat al aceleiaşi instituţii. Procurorii susţin că oamenii angajaţi pe postul de controlori la control şi încasare la frontierele de la Nădlac şi de la Moraviţa erau obligaţi să ia mită de la şoferii care depăşeau greutatea maximă admisă, parte din bani fiind dirijaţi ulterior către organizaţia PSD Arad. Se vehiculează că fiecare şofer cu gabarit depăşit plătea între 50 şi 100 de euro pentru ca cei de la Control să le permită să iasă din ţară. Totodată, în acelaşi dosar se mai arată şi faptul că cei care doreau să se angajeze pe un post de controlor trebuiau să plătească sume cuprinse între 4.000 şi 10.000 de euro, bani care, de asemenea, ajungeau tot la PSD Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!