bihon.ro Web analytics

Bilanț trist: 48% din apelurile la 112 din 2019 au fost farse, injurii sau efectuate din greșeală

De Costel Demian

Bilanț trist: 48% din apelurile la 112 din 2019 au fost farse, injurii sau efectuate din greșeală

Reactualizat la:
Aproape jumătate din oamenii care au sunat la 112 în anul 2019 au făcut-o din greșeală, să solicite diverse informații, pentru farse sau injurii, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Scris de Costel Demian - Aproape jumătate din oamenii care au sunat la 112 în anul 2019 au făcut-o din greșeală, să solicite diverse informații, pentru farse sau injurii, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Pe 11 februarie 2020, Serviciul de urgență 112 din România a aniversat 16 ani de la înființare.

„În anul 2019, operatorii STS au preluat 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase. Apelurile au fost transferate către agențiile de intervenție după cum urmează: Ambulanță 55,4%, Poliție 22,9%, ISU-SMURD 16,9%, Jandarmi 4,1% și alte agenții 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 – 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%)”, precizează reprezentanții STS.

„Până la implementarea tehnologiei AML, dar și după aceea, pentru localizarea persoanelor care sună la 112 sunt utilizate și alte tehnologii. STS a dezvoltat și a lansat, în luna februarie a anului trecut, aplicația APEL 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale telefonului mobil către Sistemul 112, în momentul efectuării unui apel de urgență prin intermediul aplicației. Aceasta funcționează pe terminalele de tip smartphone cu sisteme de operare Android sau iOS, iar, pentru ca aplicația să poată fi utilizată, trebuie ca serviciul de date (internet) și cel de localizare (GPS) ale telefonului mobil să fie activate”, conform STS.

Complementar cu aplicația mobilă APEL 112, STS a implementat facilitatea Geolocation 112. Apelantul primește prin SMS un link de localizare, iar, prin accesarea acestuia, coordonatele geografice ale locului în care se află apelantul sunt trimise în Sistemul 112. Rămâne de referință localizarea Cell ID/Sector ID care se face pe baza informațiilor transmise de celulele operatorilor de telefonie mobilă. Foarte important: aceste tehnologii nu se exclud una pe cealaltă și sunt complementare.

Când sunăm la 112?

Numărul unic 112 trebuie folosit atunci când este periclitată viața, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul, fiind necesară intervenția imediată a echipajelor medicale, pompierilor, poliţiei și jandarmilor.

Preluarea apelului se efectuează de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul acestuia, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie.

„Dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Crișana” are capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, 24 ore pe zi, de a transmite urgent orice informaţie necesară gestionării situațiilor de urgență şi de a coordona toate misiunile din zona de competenţă a ISU BH. În cazul în care evenimentul sesizat prin Sistemul Unic 112 este şi de competenţa altor servicii de intervenţie, apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem tip conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare”, transmite maior ISU Crișana, Camelia Roșca.

Dispecerat comun pompieri – ambulanță

La sediul ISU Crișana funcționează și dispeceratul comun al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al judeţului Bihor şi al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (ISU-SAJ). „În cadrul dispeceratului comun, apelurile care presupun intervenţia echipajelor SMURD şi/sau ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean, sunt preluate de operatori medicali care sunt coordonaţi de un medic”, mai precizează Camelia Roșca.

Ce informații sunt solicitate la 112

Maiorul Roșca reamintește cetățenilor informațiile pe care trebuie să le furnizeze în cazul apelării numărului unic 112:

· Ce urgenţă aveţi;

· Unde este urgenţa;

· Unde vă aflaţi;

· Cum vă numiţi.

Operatorul evaluează urgenţa apelantului în funcţie de informaţiile primite şi transmite aceste informaţii, serviciilor de urgenţă abilitate în rezolvarea cazului respectiv. După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu serviciul de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările. Nu închideţi până când nu vi se spune.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bihorenii cu cariere solide în Regatul Unit bulversați de Brexit
    Tamio Vesa Nakajima e student la Oxford și nu unul oarecare. El are numeroase medalii cu lotul național al României de Informațică și a încheiat primul său an de studenţie la Oxford cu cea mai mare medie dintre studenţii informaticieni. „Încă nu s-a schimbat nimic, și nu stiu ce se va întampla”, spune Tamio.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Avertizare meteo cod portocaliu în Bihor: rafale de vânt de până la 130 km/h
    Până luni, 24 februarie, la ora 18:00, județul Bihor se află sub avertizare cod portocaliu de vânt.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bihorul promovat la Târgul de Turism al României
    Unul din cele mai importante evenimente turistice s-a desfășurat de joi și până duminică la București.

    România

    Cum se mai apără românii de gripă: clanțe înfășurate în tifon cu spirt la ușile unei primării
    Angajații unei primării din Balș, județul Olt au ales o metodă mai neobișnuită pentru a se apăra de gripă.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    O ogradă cu lavandă, chiar sub nasul Oradiei
    De cinci ani, o bihoreancă cu prenume de floare se dedica cultivării de lavandă și producerii de derivate din aceasta.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Noi restricții de circulație pe Calea Aradului și pe Centura Oradea
    De luni, 24 februarie, pe Calea Aradului și pe Centura Oradea vor intra în vigoare noi restricții de circulație.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.