bihon.ro Web analytics

Contract semnat pentru reabilitarea bulevardului Nufărul - Cantemir

De Călin Corpaș
Reactualizat la:

Contract semnat pentru reabilitarea bulevardului Nufărul - Cantemir

Reactualizat la:
Finanţarea se face din fonduri europene, Primăria Oradea având o contribuţie de doar 3%. Rămâne problema delicată a demolării caselor din spatele blocurilor amplasate lângă linia de tramvai, în Nufărul.
Scris de Călin Corpaș - Finanţarea se face din fonduri europene, Primăria Oradea având o contribuţie de doar 3%. Rămâne problema delicată a demolării caselor din spatele blocurilor amplasate lângă linia de tramvai, în Nufărul.

A fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea coridorului Nufărul – Cantemir, anunță Primăria Oradea. Finanţarea se face din fonduri europene, Primăria Oradea având o contribuţie de doar 3%. Proiectul intitulat „Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul-Cantemir” se realizează prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 și prevede reamenajarea carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, mobilier urban, spații verzi, intervenții la calea de tramvai și lucrări de apă-canal, aferente străzilor Nufărului și Dimitrie Cantemir.

Ce se face

Primăria Oradea face o serie de precizări despre acest proiect controversat din cauza demolărilor masive de case, din spatele blocurilor amplasate în vecinătatea liniei de tramvai, în cartierul Nufărul. Aproximativ 20 de case vor fi puse la pământ pentru a muta în curtea blocurilor locurile de parcare, care acum sunt aliniate pe trotuare, de-a lungul liniei de tramvai.
Municipalitatea face o serie de precizări asupra intervențiilor finanțate cu bani europeni.
Proiectul este amplasat în zona funcțională urbană a municipiului Oradea, strada Nufărului aflându-se pe traseul Drumului Național DN 76 (European E 79) Deva – Oradea. Tronsonul din strada Nufărului, propus pentru intervenție, are o lungime de cca 1,6 km.
Strada Dimitrie Cantemir, amplasată în continuarea străzii Nufărului pe traseul drumului naţional DN 76, ajunge până în centrul istoric al municipiului. Tronsonul din strada D. Cantemir propus pentru intervenție are o lungime de cca 1,2 km.
Valoarea totală a proiectului este de 59.626.979,71 de lei, iar durata de implementare este de 31 de luni de la data semnării contractului de finanțare.
În actualul ciclu de finanțare, Primăria Oradea a semnat până în prezent 47 de contracte de finanțare europeană, în valoare totală de peste un miliard de lei (1.179.212.705,35 de lei – echivalentul a 243.948.333,22 de euro), transmite municipalitatea, prin biroul său de presă.

 

18 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Robert says:

    Autoritățile locale au un apetit mare (din planuri) pt pasaje subterane pt mașini, nu și pt pietoni.Acuma ar fi fost greu ca la statuie sa facă un pasaj pt pietoni și bicicliști? 11 milioane, 20 de case puse la pamant(20 de cămine) și bulevardul va fi plin cu treceri de pietoni. Asta-i fluidizare? Acolo la statuie nu ai intersecție ai doar trafic pietonal e și pista de biciclete e și parc va fi și gradina botanica, ar fi super necesar un pasaj subteran cu rampe nu cu scări sa poți trece și cu bicicleta și pe jos. Pt siguranță pietonilor, reducerea poluării, fluidizare și asa mai departe. În capăt unde întoarce tramvaiul ar fi bine venita la fel un pasaj și la bisericuță iar la benzinărie unde oamenii merg în valuri spre Lotus nici nu mai vorbesc. 4 pasaje și ai fi făcut un bulevard super civilizat. Cat ar fi costat? 4-5 sute de mii de euro toate împreună dar cum sa dorească omul asa ceva când pe centura oamenii fac slalom printre tiruri zi de zi ca primăria se incapatineaza sa facă nu știu ce mega pasaj din fonduri europene și pana obțin finanțarea oamenii n-au decât să-și grijeasca de viata cum pot, ca asa e mai ieftin, probabil!

    • zsizsi says:

      Tu ești o excepție, dar pentru mulți oameni poți face și scări rulante din haur, că tot pe unde vor ei se deplasează, numai nu vor să coboare sau să urce (claustrofobie și rău de înălțime chiar dacă stă la etajul 11 pe Bd. Dacia).

    • Bolohot in oradea says:

      Bolovanitos,ce zici,vei face fata aici?”Potrivit competenței sale, Parchetul European (EPPO) va investiga, urmări penal și trimite în judecată pe autorii, complicii sau instigatorii infracțiunilor care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii [prevăzute în Directiva (UE) 2017/1371]. În acest sens, EPPO desfășoară investigații, efectuează acte de urmărire penală și exercită acțiunea penală în cadrul instanțelor din statele membre, până la finalizarea cazului”.

  2. Veselul din soviet cu alifia din Tibet says:

    Mare nu este ce face valuri ci ce pluteşte.

  3. Vasi says:

    Pe locul celo 20 de case vor aparea si 2 blocuri noi. Asta e scopul adevarat. S-a anuntat ca vor fi 2 noi blocuri deci parcarea e mai mult pt ele. Asta sa vedeti cat de pervers si mincinos poate fi cineva. Si unde vor parca toate masinile de langa linia de tramvai de la piata pana in capat nufarul ca toate locurile vor fi desfiintate? Plus virajul la stanga interzis, plus toate stradutele ce ies in bulevard vor fi inchise. Unde e fluidizarea in cazul asta. Un proiect de tot cacatul facut peste noapte. Mai bine ar repara strazile din oras ca sunt dezastru.

    • blm says:

      tocmai ce repara strada din oras, nu vezi la ce articol comentezi? cum plm uiti de la mana pan la gura

    • cititor says:

      cum unde? tot acolo o sa parcheaza oamenii ca si pana acuma… ca oricum nu o sa pune primaria niste limitare de access pentru masini la intrari pe trotuare, deci cine a parcat pana acuma o sa parcheaza si dupa, fiindca nineni nu o sa meraga pe jos 50m daca nu sunt obligate… plus nu sa fie parcari suficiente (vezi inca 2 bloc nou construit). si ce o sa zice primaria dupa? scuzele generale ca de obicei… “n-am cum sa interzicem oamenii ca sa parcheaza acolo”

  4. Gheorghe says:

    Mizerie marca Bolovan
    Expropriere pentru INTERES PRIVAT, nu public, pentru parcari de domiciliu al celor de la blocuri. Si eventual interes imobiliar, din nou PRIVAT. Constitutia nu este respectata din pacate, dreptul la proprietate egal cu zero in acest maret oras ctitorit de birtinez.
    Restul e doar o minciuna – regenerare urbana, relocare retele etc…
    De fapt nu se face nimic in plus, raman tot 4 benzi, tot multe treceri de pietoni. Se rezolva doar parcarile blocangiilor ….

    • Vasi says:

      E o lucrare fara rost. Mai bine un bulevard nou de la zero pe periferie unde sa se dezvolte orasul cu blicuri noi si alte investitii. Asa era mai bine

    • zsizsi says:

      Tu ești o excepție, dar pentru mulți oameni poți face și scări rulante din haur, că tot pe unde vor ei se deplasează, numai nu vor să coboare sau să urce (claustrofobie și rău de înălțime chiar dacă stă la etajul 11 pe Bd. Dacia). Sper, că proiectul se va face cu cap nu ca randarea. Nu sunt de meserie, dar am râs cu lacrimi când am văzut ca drumul adiacent un capăt se termină chiar cu marcaj pe malul Peței, deci ocazie să putem face Salt În Peța (așa îî ziceam la Salt N Pepa) cu mașina. Celălalt capăt se vrea o parcare longitudinală cu blocarea celor care au parcat primii, că ieșire nu are. Dacă ai un SUV poți escalada bordura.

  5. vasi says:

    Nu va arata ca in poze, nici o lucrare nu a corspuns proiectului. La pasajul magheru initial era cu trotuare si piste de biciclete, acum e ca de abia vor inapea 2 masini. Absolut nici o investitie din oras nu a corespuns cu proiectul initial. de ce nu face primaria un bulevar mare de la zero la periferie si acolo sa fie strazi noi, blocurile noi din oras care urmeaza a fi facute( fara exproprieri si demolari), s-ar elibera din trafic, nu s-ar suprapopula orasu, si in zoa aia ar fi facute toate noile proiecte, gen stadion, scoli, etc, asa ar fi o dezvoltare mai temeinica a orasului. Nu sa expropriem cu forta pt dezvoltatori privati, sa le facem jocul lor.

    • drop says:

      ce zici tu ii ok, dar centura e un bulevard mare de la zero. sau alt inel ocolitor ca centura dar si mai in afara. cam asa s-ar putea rezolva ce zici tu.

      • vasi says:

        pe centura nu se vor face blocuri, se fac doar firme. Trebuie o parte complet noua pt blocuri, pt orasul nou, unde sa fie ca intr-un cartier. Sa oblige primaria sa se construiasca acolo, dar asta nu va fi niciodata pt ca trebuiesc trase retele la distanta mare si aia costa, e mai iesftin sa demolezi casele oamenilor unde ai infrastructura. Totul e gandit la zgarcenia lui Bolo. Oricum are o gandre dea de mic dictator lovit in cap de putere, care se crede cel mai inteligent primar

  6. titus says:

    ar fi bine ca linia de tramvaie sa fie betonata sa nu ramana cum e acum de cale ferata din afara localitatii.

  7. Soferul says:

    Deci nu scapam de ambuteiaje praf nervi si santiere nu ne slabeste ctitorul Bolojan ,mda sunt de acord cu progresul ca trebuie modernizata soseaua etc dar nu sunt de acord sa incepi doua mega lucrari sa blochezi orasul sa te apuci sa blochezi circulatia peste tot posibil ,in zona cimitirului e horor de circulat la anumite ore acum si pe Podului ia apucat santierul, de ce nu au reabilitat zona in perioada Martie, Aprilie.
    Ori cat de pro Bolojan ar fi cineva nu cred ca e de acord cu ce face omul asta in totalitate eu cred ca lucrurile se pot face si in alt mod mai usor suportabil pt toata lumea nu la plus 40 de grade blochezi circulatia.

  8. altuss says:

    În primăvară, nu ştiu utilaj a trecut pe toată lungime bulevardului Nufărul, şi a stricat tot asfaltul. Sper că a păţit ceva rău “Dorelul” care a făcut asta !

  9. Bosoanca Daniela says:

    Stimate domnule Primar, scopul atragerii de fonduri europene NU trebuie să fie cheltuirea unor bani numai pt ca nu trebuie restituite.Aceasta investitie “măreață nu aduce un plus de valoare zonei.Se găseau multe variante pt parcări care sa fie de folos locuitorilor fără a demola 20 de case.Si nu distrugeri 20 de case.Distrugeti zeci de vieți si destine.
    Ati ignorat acești oameni.Nu ati avut tăria sa stati de vorba cu ei.Ati ales sa comunicații cu ei prin presa si de multe ori in aceste articole au apărut erori care au crescut si mai mult panica.
    Si da, inca va asteptam pe Grădina de Fragi sa vedeti cum se construiesc blocurile aprobate de dumneavoastra.Masinile din fata blocurilor nu vor încăpea pe locul caselor demolate , poate doar cele nou venite la noile blocuri.
    Stimate domnule Arhitect Sef, va asteptam si pe dumneavoastra.Cu siguranta ca specialist ati vedea soluții.De ex o parcare etajta ar fi facut bine zonei si nu ar fi distrus vieți.Aici in zona ati vedea multe alte priorități de sistematizare.
    În calitate de cetățeni ai acestui oras va invităm aici : edili , specialisti , ziariști…la o discuție constructivă, fără patimă, numai cu argumente.Si nu uitati …voturile vin de la oameni nu de la butoane.

  10. Bosoanca Daniela says:

    Stimate domnule Primar, scopul atragerii de fonduri europene NU trebuie să fie cheltuirea unor bani numai pt ca nu trebuie restituite.Aceasta investitie “măreață nu aduce un plus de valoare zonei.Se găseau multe variante pt parcări care sa fie de folos locuitorilor fără a demola 20 de case.Si nu distrugeri 20 de case.Distrugeti zeci de vieți si destine.
    Ati ignorat acești oameni.Nu ati avut tăria sa stati de vorba cu ei.Ati ales sa comunicații cu ei prin presa si de multe ori in aceste articole au apărut erori care au crescut si mai mult panica.
    Si da, inca va asteptam pe Grădina de Fragi sa vedeti cum se construiesc blocurile aprobate de dumneavoastra.Masinile din fata blocurilor nu vor încăpea pe locul caselor demolate , poate doar cele nou venite la noile blocuri.
    Stimate domnule Arhitect Sef, va asteptam si pe dumneavoastra.Cu siguranta ca specialist ati vedea soluții.De ex o parcare etajta ar fi facut bine zonei si nu ar fi distrus vieți.Aici in zona ati vedea multe alte priorități de sistematizare.
    În calitate de cetățeni ai acestui oras va invităm aici : edili , specialisti , ziariști…la o discuție constructivă, fără patimă, numai cu argumente.Si nu uitati …voturile vin de la oameni nu de la clădiri.

  11. Mapamond

    Numele pe care Prințul Harry și Meghan Markle l-au ales pentru un câine adoptat, obscen în România
    Ducii de Sussex au adoptat un labrador negru, imediat după căsătorie dar nu au dezvăluit până acum numele acestuia. Termenul reprezintă moneda oficială a statului Botswana.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Lidia Popa: Palatul Poștelor reabilitat cu 4,3 milioane euro
    Clădirea este monument istoric și a fost construită în stil ecletic între anii 1894-1909. 1

    BIHON Sport local

    Eșec drastic pentru CAO. Orădenii mai pot spera doar la locul 2
    Echipa orădeană a pierdut cu 1-3 duelul cu CSM Satu Mare și mai poate spera doar la locul 2, promovabil în anumite condiții. 2

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Polaris, scoasă din jocul salubrității orădene
    RER Vest SA a rămas unic ofertant în licitația pentru contractul multianual, scos la mezat de Primăria Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Klaus Iohannis: Școala începe pe 14 septembrie. Restricții aplicate după trei scenarii
    Președintele Klaus Iohannis a anunțat scenariile după care vor fi aplicate restricții în noul an școlar, care va începe pe 14 septembrie. 5

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Dacian Palladi, reacție la scenariile Președintelui: „Decizia ultimă trebuie a fi recunoscută ca aparținând părinților și nicidecum statului”
    Membru al Consiliului Școlii Doctorale de Sociologie din cadrul Universității din Oradea, profesor asociat al Universității ”Emanuel” din Oradea, profesor la școala lui Mihai Neamțu, alături de nume sonore precum Cătălin Avramescu, Dacian Palladi a oferit multă vreme consultanță de orientare în carieră pentru elevi.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.