bihon.ro Web analytics

BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Aplicații
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Finanţarea UE pentru Nufărul, reconfirmată – urmează cea mai mare demolare forţată post-decembristă

Finanţarea UE pentru Nufărul, reconfirmată – urmează cea mai mare demolare forţată post-decembristă

De Cristina Ghilea
la 22 February 2020 10:28
113 Comentarii

Finanţarea UE pentru Nufărul, reconfirmată – urmează cea mai mare demolare forţată post-decembristă

22 February 2020 10:28
Proprietarii caselor care vor fi demolate pentru a face loc parcărilor: „pe dreapta drumului suntem de demolat, pe stânga se autorizează construirea de noi blocuri”.
Scris de Cristina Ghilea - Proprietarii caselor care vor fi demolate pentru a face loc parcărilor: „pe dreapta drumului suntem de demolat, pe stânga se autorizează construirea de noi blocuri”.

Trimite articolul

X

Proiectul de reabilitare a Bulevardului Nufărul/Cantemir a parcurs un cerc complet: promisiunea finanţării pe bani europeni şi refuzul contractării banilor de guverarea PSD, asumarea lui pe fonduri locale de către primarul Ilie Bolojan, la finalul anului trecut respectiv recenta reconfirmare a finanţării europene, de către scurta guvernare liberală. Ca urmare, consilierii locali întrunţi în şedinţă ordinară săptămâna aceasta, au aprobat proiectul „Creșterea mobilității urbane în zona Nufărul-Cantemir” şi cheltuielile legate de acest proiect finanțat de UE.

„Dacă anul trecut încă nu aveam garanția că vom avea această finanțare, acum am primit anunțul oficial că avem asigurată finanțarea pentru acest proiect. Valoarea proiectului este de cca 11 milioane de euro, inclusiv TVA și presupune reabilitarea totală a B-dului Nufărul, de la trotuare, stâlpi, carosabil, linii de tramvai, pistă de biciclete, zonă pietonală, practic tot ce se află în partea dreaptă a liniei de tramvai cum se iese spre Felix. Din această sumă, Primăria va avea o contribuție de 2%”, a precizat primarul Ilie Bolojan în conferinţă de presă, înainte de şedinţa CL.

Exproprierile, în linie dreaptă

Astfel, cel mai mare val de exproprieri de la Ceauşescu încoace, se apropie de concretizare. 20 de case din spatele blocurilor de pe Nufărul urmează să fie puse la pământ pentru a face 400 de locuri de parcare pentru vecinii de la bloc. Primarul Ilie Bolojan insistă că, dacă oraşul vrea milioanele de la Uniunea Europeană, trebuie neapărat să elibereze bulevardul de locurile de parcare şi susţine că singura soluţie este ca parcările să se amenajeze musai pe terenul caselor uitate de regimul comunist între blocuri.

Primarul a enumerat obiectivele asumate prin proiectul de cca 11 milioane euro – scăderea emisiilor de dioxid de carbon în zonă cu minim 3%, creșterea numărului de pietoni și de bicicliști în zonă cu cel puțin 5%, creșterea numărului de pasageri pe mijloacele OTL cu cel puțin 5%.

Nu văd alte soluţii…

„Pentru a atinge toate aceste obiective, locurile de parcare existente acum trebuie relocate în partea din spate. Prin urmare, se va trece la exproprierea efectivă în etape, așa cum am anunțat, o parte anul acesta, o parte anul viitor, astfel încât la finalul anului viitor, când acest proiect ar trebui să fie gata, să avem eliberate și spațiile pe partea dreaptă a liniei de tramvai și, desigur, să fie amenajate și spațiile dintre blocuri între B-dul Nufărul și str. Leonardo da Vinci”, spune edilul.

Totuşi, prin păstarea numărului de locuri de parcare în zonă, traficul rutier, pe care municipalitatea şi-a asumat că-l va reduce de dragul banilor europeni, va fi, de fapt, mutat de la bulevard, în spaltele blocurilor.

Bolojan dă „ştirea corectă”

Pe fondul accesului tot mai larg la maşini ieftine, criza locurilor de parcare şi sufocarea mediului urban cu maşini nu este exclusiv o problemă a Oradiei. Clujul, oraş cu care administraţia locală nu încetează să se compare, a găsit o altă soluţie decât demolarea vecinilor pentru a servi cu locuri de parcare pe cei de la bloc: parkingurile etajate din cartiere. Acestea nu ocupă, nici pe departe, atâta teren ca o parcare pe sol.

Chestionaţi pe acest subiect, edilii nu au oferit nici până acum un punct de vedere despre motivul pentru care preferă să cheltuiasă banii oraşului pe exproprieri şi nu se îndreaptă spre parcările etajate de cartier.

Nemulţumit de modul în care presa a reflectat conflictul creat în Nufărul de demolarea celor 20 de case, între care unele vile cu 2 sau 3 etaje, Bolojan a comentat, în conferinţa de presă, că „ştirea corectă, pentru cei care nu au fost atenţi, este că oraşul Oradea va accesa 11 milioane de euro, pentru care, în vederea respectării obiectivelor, trebuie să facem nişte exproprieri!”.

Chiar nu e loc?

Expropriaţii nu sunt la fel de convinşi că fără demolarea caselor lor nu se puteau reloca parcările de la bulevard.

„Pe strada noastră, Grădina cu fragi, imediat în diagonală, un privat a demolat o casă veche şi a obţinut autorizaţie pentru un bloc şi construcţia e la jumătate. Pe dreapta mea, iar s-a autorizat un proiect de construire de blocuri. E ridicol, pe dreapta drumului suntem de demolat, pe stânga se autorizează construirea de noi blocuri”, spune orădeanca Florica Florea.

Casa pe care o deţine e munca a trei generaţii, spune ea, „casa mea e trainică, cu etaj, dar văd că e hotărât (primarul Ilie Bolojan n.r.), să radă tot ce e între blocuri”.

Femeia spune că, împreună cu vecinii, au încercat de mai multe ori să intre în audienţă la edilul şef, dar au constatat la prima mână ceea ce ştie toată urbea: primarul nu vorbeşte cu orădenii la audienţe. „E foarte deranjantă atitudinea de sfidare a noastră, ca proprietari, oricât de măreaţă ar fi o acţiune – „merg înainte, fac ce vreau, nu contează dacă muriţi sau vă îmbolnăviţi”. Şi, să fim serioşi, ce măreaţă lucrare se propune, că e vorba doar de nişte parcări de domiciliu”.

Date tehnice:

– tronsonul din str. Nufărului propus pentru investiție are o lungime de cca 1600 m, iar tronsonul propus B-dul. Cantemir, aflat în continuarea str. Nufărului pe traseul DN 76, este de 1200 m.

– valoarea totală a proiectului este de peste 53,3 milioane lei, (cca 11 milioane euro).

– contribuția proprie a oraşului, cheltuielile neeligibile ale proiectului 542.862,93 lei (inclusiv TVA)

– cofinanţarea de 2% – 1.055.745,96 lei (inclusiv TVA)

5 milioane lei pentru accese auto şi parcări, în Cantemir

Trimite articolul

X
Taguri:
proiect Nufarul Cantemir
113 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Votul mic says:
    February 22, 2020 at 11:13 am

    Sã dai bani ca sã pierzi bani, asta inseamnã să fii idilic.

    Reply
  2. Raul says:
    February 22, 2020 at 12:10 pm

    Dezvoltarea Oradiei cu fonduri europene. Ah, da, ăsta e argumentul pe care toți susținătorii lui Bolojan îl invocă, inclusiv instituția în sine Ilie Bolojan.
    Stimaţi orădeni ,gândiți-vă la această situație în care sunt sigur că aţi fost puși. Nimeni n-a scăpat de situația asta :
    Chemați un instalator că trebuie schimbată o baterie la chiuvetă. Omul evaluează că 50 lei costă bateria plus 25 montarea deci cam 75 lei total. Ah, dar bateria luată nu e bună iar de dragul fair play n-o să mai dai 50 lei, schimbă, îi dă altă baterie una bună, face treaba, hop în total acum e 100 lei că vezi doamne bateria pe care el a luat-o nu e bună. Imaginați-vă asta acum, ani la rândul această situație în ani câți bani s-au pierdut, cum ați fost jecmeniţi. Da, fondurile europene, apoi proiectele terminate cu fondurile europene au trebuit reparații din bugetul local. Asta e moda de cel puțin 5 ani la rând, doar că ce nu știați, bugetul local nu trebuie folosit pentru reparații, exceptând că vine uraganul și și atunci guvernul va deconta acele reparații cu 25 la sută. Bugetul local poate fi folosit pentru asfaltare de străzi nu reparații. Câți bani a irosit Oradea cu reparații a proiectelor cu fonduri europene, plus că primarul ar putea aduce investitori care să investească fără deranjul bugetului local limitat. Da, ne-am dezvoltat, dar aveți idee cât a plătit în plus fiecare orădean și fără să se fi redus factura la întreținere la gigacalorie?

    Reply
    • Vin ai noştri says:
      February 23, 2020 at 7:40 pm

      Alinierea în centrul vechi?
      Se descarcã lemne în stradã?
      Sunt blocuri noi la margine de case?
      Pregatiţi-vã. Vin ai noştri.
      Prima motivaţie, creşterea
      mobilitãţii.
      Fonduri sã se facã strada mai latã.
      Pe urmã regenerare.
      ,,Regenerarea ìnseamnã demolare”(F. Birta)

      Reply
  3. Xxxxxx says:
    February 22, 2020 at 12:36 pm

    Omul asta e un dictator de care musai să scăpam urgent vrea sa transforme cu ori ce pret Oradea in orasul parcări proprietatea primăriei încalcă constituția care garantează proprietatea privată pt asta merita inchispp

    Reply
    • Vasile says:
      February 22, 2020 at 6:45 pm

      Cu punct și virgulă și părerea ta contează. Fără semne de punctuație administrația nu va ține cont de părerile tale. Țara își are conducătorii care îi merită. Urbea așișderea.

      Reply
    • coco says:
      February 22, 2020 at 8:37 pm

      ba handicapatule, inainte sa comentezi ca un tampit, invata sa scrii!! oricum ai o parere idioata, asa ca tot mai bine ai face sa taci!!

      Reply
      • xxxxx says:
        February 23, 2020 at 10:54 am

        Mata aia care tea fatat e handicapata lingaul in cur a lui Bolojan ce esti sa ne cacam in gura ta toti care nu suntem de acord cu Bolojan de jegos oridinar ce esti

        Reply
        • coco says:
          February 23, 2020 at 1:09 pm

          tu si ceilalti sunteti prosti gramada!! plina e toata tara de tampiti care habar n-au pe ce lume traiesc, iar voi va aratati prostia prin ce scrieti!! altii comenteaza in tramvai etc!! ma doare in pula ca nu esti de acord cu Bolojan, problema e ca scrii tampenii!! dar nu ai cum sa pricepi!! nici nu si nici ceilalti!!

          Reply
          • adix says:
            February 25, 2020 at 1:00 pm

            coco esti intruchiparea perfecta al idolului tau bolovan, un arogant parvenit de 2 bani…

  4. Melinda says:
    February 22, 2020 at 1:44 pm

    Doamna care a vorbit a fost chiar diriginta mea, profesoara de romana si nu vorbeste fara ea. Bolojan nu e in stare sa faca canalizare pe Meiului, care i s-a cerut de multe ori, numai parcari, dar de ce nu fa e la el unde sta.In Grigorescu canalizarea i-a costat putin iar noua ne cere 10. 000 sa mergem la apa canal plus mai trebuie sa platim si ca sparge soseaua si ca o face inapoi plus autorizatii. Nu ne baga in seama, nu ajuta,. A facut Parcu industrial faci o ora e asa greu de circulat, nu s-a gandit ca acolo e o sosea, cum vor circula aqtea masini si autubuze. NU MAI LASATI DICTATORUL ASTA. Unde e consiutia unde is drepturie. NOI SUNTEN ORADEA NU EL.CA MAI NOU NE ARATA ORADEA LA STIRI CA PANA ACUM NICI NU STIAU UNDE E ORADEA, DAR RELELE NU LE ARATATI? PLATIM NISTE TAXE DE NUMAI, SALARUL AI KASAT 1500 LEI, NU CONTEAZA.

    Reply
    • coco says:
      February 22, 2020 at 8:42 pm

      esti proasta rau!! unde dracu sa faci parc industrial, ba tampito, decat langa o SOSEA?? fa tu in camp, unde nu este nimic, o sa vina investitori sa aduna cacat de vaci!! se vede cat te duce capul dupa salariul pe care-l ai: 1500!! mai esti si analfabeta pe deasupra!!

      Reply
      • Gheorghe says:
        February 23, 2020 at 8:42 am

        @coco :esti un exemplu elocvent al lingailor lui Bolojan !

        Reply
      • @coco says:
        February 23, 2020 at 3:52 pm

        0c0c, te-am pârâit pentru insultă, la personal.

        Reply
      • loll says:
        February 23, 2020 at 5:14 pm

        coco mai potrivit ar fi “caca” la cat de prost si dobitoc esti

        Reply
  5. Xxx says:
    February 22, 2020 at 1:47 pm

    Naivă-i lumea!

    Reply
  6. Băștinașul says:
    February 22, 2020 at 2:40 pm

    Dacă majoritatea funcționarilor din Municipiu sunt din zona Beiușului, nici 1 la% nu sunt Orădeni, logic că fac ce spune Primarul, că doar el ia și pus în scaune (funcții). Așa cum se fac aceste lucrări forțate, desigur se fac și pentru ca orașul Oradea să devină oraș STAȚIUNE TURISTICĂ, nu zice nimenea că este rău, doar că taxele obligatorii și impozitele vor fi mai muri, așa va crește și consumul, cheltuielile din salarii mici. Mulți vor abandona orașul pentru a trăi decent, pe lângă astea observ că se face și EPURARE ETNICĂ, dispar cetățeni importanți ai urbei care sunt de minoritate, emplementându-se ideile NAȚIONALISTE, este dacă vreți ușor de remarcat, doar să privim în ansamblu, să fim atenți la oraș și la cetățenii lor.

    Reply
  7. vasi13 says:
    February 22, 2020 at 2:46 pm

    dar acolo langa podul peta momentan e plin de copaci , de ce trebuiesc taiati si pus beton, plus ca toti copacii de langa linia de tramvai vor fi taiati, proiectul pulii e asta, plus fara semafoare si viraj la dreapta, doar la stanga. Cum naiba mai ajungi de pe o parte pe cealalta a zonei?

    Reply
    • coco says:
      February 23, 2020 at 8:24 am

      ma tampitule, zona aia nu are nici o treaba cu proiectul, d-aia e alba!!

      Reply
      • @coco says:
        February 23, 2020 at 3:49 pm

        0c0c, t-am pârâit pentru insultă, la personal.

        Reply
        • bolovan says:
          February 24, 2020 at 10:25 am

          coco prostu de pe bihon

          Reply
      • vasi13 says:
        February 23, 2020 at 7:17 pm

        bai coco prostule, am vazut tot proiectul, toti copacii vor fi taiati in zona si pe o parte si pe alta, tampita sa o faci pe mata, ce gura mare ai in spatele tastaturii, tipic de frustrat, hai sa ne vedem intre 4 ochi sa te vad ce gura ai

        Reply
  8. Adina-Ioana Vălean says:
    February 22, 2020 at 2:46 pm

    Wooow !!! – Acesta este cel mai mare lucru care s-a întâmplat vreodată în viața mea. Dr. Amiso este un dar de la Dumnezeu. El se pricepe foarte bine să se alăture locuințelor, să construiască afaceri, să-i ajute pe oameni să câștige alegeri cu puterile sale magice, și cu vraja, etc. M-a ajutat să-mi recuperez soțul, pe care aproape că l-am pierdut. Mi-a reunit familia și a făcut progrese în afacerea mea. Este acest om un înger de la Dumnezeu? Este autentic … deci nu ar trebui să o subestimați. Pur și simplu trimiteți-l pe herbalisthome01@gmail.com sau contactați la +2349045238817. Dacă sunteți în aceeași stare; Nu mai plânge. Acesta este un adevărat vrăjitor și nu există două moduri în acest sens, pentru că el a făcut-o pe a mea pentru mine, și va face și al tău. el este singura soluție la toate problemele tale 100% Sigur, testat și de încredere, Dr.Amiso trebuie să spun din nou mulțumiri mari !!!!!!!

    Reply
    • Tanchist says:
      February 24, 2020 at 8:49 am

      Cu capul ala bolnav sa il tratezi undeva la un psihiatru nu mergi?Ca la buzunar te-a rezolvat dr Amisio

      Reply
      • ovi says:
        February 26, 2020 at 12:45 pm

        :))))))

        Reply
  9. Bakter says:
    February 22, 2020 at 2:57 pm

    bolovan care face piata fara locuri de parcare si trecere de pietoni

    Reply
  10. Ariel Goldberg says:
    February 22, 2020 at 4:17 pm

    Nu e nimic rău in a demola casele vechi și a construi noi blocuri ; așa ar trebui procedat și in zona centrală ; nu e o opțiune fluxul și refluxul populației active dinspre și înspre zona centrală care nu înseamnă altceva decât timp pierdut in blocajele din trafic și poluare inutilă ; soluția ar fi însă ca celor expropriați sa li se ofere o compensație corecta chiar in noua construcție și nu lăsați de izbeliște cu buzele umflate ; stimatii dezvoltatori ar trebui sa accepte și cheltuieli nu doar profituri ; o mai mare exigentă pentru aspectul și calitatea noilor construcții se impune in mod imperios ; Dnul Bolojan are ca model , primarul New York – ului sper să-l copieze cât mai fidel și mai in ansamblu

    Reply
    • yyy says:
      February 22, 2020 at 9:54 pm

      Esti foarte destept ca comunistul Bolojan

      Reply
      • CeapaCeapaStaiInGroapa says:
        February 23, 2020 at 8:23 pm

        “Ca comunistul” … de cacofonie ai auzit? Măi deșteptăciune!

        Reply
        • yyy says:
          February 24, 2020 at 11:56 am

          Bolojan si umila ta persoana,comunisti cu diplome.

          Reply
    • Anonim says:
      February 23, 2020 at 4:06 pm

      Copiere https://m.adevarul.ro/news/societate/nnu-fan-primarului-ilie-bolojan-iata-catevamotive-asta-1_5e1a83405163ec4271ff3f5b/index.html

      Reply
  11. Ariel Foldberg says:
    February 22, 2020 at 5:02 pm

    Sa demolezi case vechi pentru a construi blocuri noi sun lucru bun și necesar ; ar fi necesar mai ales in zona centrală o noua abordare arhitecturală ; timpul pierdut in blocaje de trafic și poluarea implicită e rezultatul lipsei de viziune de ansamblu ai ultimilor 30 de ani ; o compensație corectă a celor afectați oferindu-le spațiu locativ similar ca suprafața in noul imobil , in același loc , probabil ar fi o rezolvare ; dezvoltatorii ar trebui să accepte și costuri nu doar profituri ; s-ar impune și un nivel de exigenta ridicat in raport cu aspectul și calitatea noilor clădiri ; Dnul Bolojan urmează modelul New York -ez , felicitări , extindet-l căci e unul de succes ; e un domeniu unde e nevoie de multă viziune și din păcate viziunea nu are a face cu “ democrația “

    Reply
    • Doina says:
      March 2, 2020 at 2:51 pm

      Nu sant case vechi toate

      Reply
  12. opris says:
    February 22, 2020 at 5:34 pm

    Zbirul ásta e mai incráncenat si mai dusmános cu populatia orasului pe care va sa zicá il pástoreste ca defunctul sau idol Ceausescu.Cu aroganta sa tipic de popandau fricos sa dea ochii cu oamenii pe care urmeaza sa-i nenoroceasca autoproclamatul a tot stiutor si tatuc al cetátenilor Oradiei sub masca de nemai intalnit dezvoltator al urbei de pe Cris intr-o ferocitate greu de descris trce cu táválugul peste vointa a zeci si sute de oameni confiscand proprietatea si munca de o viata a acestora.Are un stil aparte in a intelege dreptul la proprietatea privata a cetatenilor garantata de constitutie.El crede ca daca peste noapte ii vine idea de a pune la pámant casele unor oameni ca sa aiba loc altii pentru parcare(probabil majoritatea sectanti ca el veniti ca el cu pluta pe aceste meleaguri) ii corect sa minteasca ca emisiile de CO2 vor scadea cu x procente.Pái mái “BANGHILÁ” emisiile CO2 ráman aceleasi si in fata si in spatele blocurilor.Probabil pe acest impostor il bantuie stafia lui Ceausescu de a pus gand rau atitor cetateni onesti platitori de biruri.De altfel este complet ilegal si neconstitutional sa iei proprietatea privata a onui om sa-l dai altuia indiferent de forma si caracterul acestuia.Cred ca cei atinsi de elanul nimicitor al atotputernicului de oradea vor sti sa-si apere proprietatile si sa dea in judecata primaria cu seful lor in frunte pentru abuz de putere si nerespectarea constitutiei Romaniei.Oameni nu va fie frica sa va luptati pentru drepturile voastre chiar daca trebuie sa o faceti mpotriva unor sectanti care azi se cred mai presus de legile tarii.

    Reply
    • O luptă -i viaţa deci te luptã says:
      February 23, 2020 at 12:27 pm

      Cei cu un etaj mansardă sau p+1 care… ajunge ground zero=parcare, de ce nu audienţã la Preş.Johannis? Schnell, schnell

      Reply
  13. Doina Dumitru says:
    February 22, 2020 at 6:35 pm

    Mutarea acestor parcari an locul caselor daramate cum naiba va scadea cu 3% noxele ca masinile tot acolo vor circula si ce legatura are folosirea mijloacelor de transport cu casele noastre baliverne

    Reply
    • Vasile says:
      February 23, 2020 at 9:53 pm

      Doina, dacă nu știi să scrii, părerea ta va fi luată în derâdere. Se scrie corect “în”, nu “an” cum ai scris tu. Iar semnele de ortografie sunt obligatorii. Rămân la ideea că părerile analfabete nu ar trebui validate de moderatori chiar dacă astfel s-ar înjumătăți numărul de comentarii pe Bihon.

      Reply
      • deal says:
        February 24, 2020 at 10:32 am

        Asa este.Vad ca totusi te-a deranjat un cuvant.Nu prea ai comentat la postarile abjectului Coco ca nu au diacritice.Nu te lega de o persoana care va ramane fara casa vezi ca sunt comentarii mult mai de kkt si vad ca nu te preocupa diacriticele.Inseamna ca acolo e ok continuutul.Si uita ca scriu fara diacritice ca nu orice tastatura/telefon are setata.

        Reply
  14. Traian says:
    February 22, 2020 at 7:20 pm

    Sper ca pentru Ilie Bolojan sa fie inceputul sfarsitului sau ca primar in Oradea. Peste tot santiere, ne minte cu fondurile lui Europene, numai pentru acest proiect cu Nufarul, Primaria Oradea a pus din buzunar suma de 542863 Lei.
    Acest proiect personal a lui Bolojan nu este unul de interes local, ne abureste cu reducerea de CO2, stimate domnule primar pentru a reduce CO2 trebuie sa platezi copaci nu sa faci parcari din betoane si asfalt.
    Am sa trimit in aceasta seara ambitia personala a lui Bolojan la toate ziarele si televiziunile din Romania, poate se va sesiza din oficiu vreo institutie care sa-l puna la punct.

    Reply
    • Xxx says:
      February 22, 2020 at 10:34 pm

      Nu-l pune nimeni la punct.Toți sunt “pe-o mâna”

      Reply
  15. Liberealizaţi says:
    February 22, 2020 at 7:38 pm

    Pe vremea răupuşcatului se demola pentru blocuri. Pe vremea liberealizatului se demolează pentru parcãri.

    Reply
  16. Repetiţie liberluxaţi says:
    February 22, 2020 at 7:42 pm

    Pe vremea răumuşcatului se demola pentru blocuri. Pe vremea liberãulatratului se demolează pentru parcãri.

    Reply
  17. NUvotez says:
    February 22, 2020 at 7:55 pm

    DRAGILOR VINA VA APARTINE ATI VRUT BOLOVAN LA PRIMARIE ATI PRIMIT RASPLATA SI VAEXPLIC ADEVARU 1 NU VORBESTE CU OAMENI 2 NU VINE LA AUDIENTE 3 ATI FOST FRAERI CA LA TI VOTAT 4 A OTRAVIT CAIINI COMUNITARI 5 A OTRAVIT PORUMBEI PRIN OAMENI LUI 6 A DISTRUS DEALU CIUPERCA FUGE LA VALE 7 MULTI OAMENI AU FOST DATI AFARA DIN CASE PRIN DEMOLARE LAI RAU BOLO CA DICTATORU 8 NUL MAI VOTATI NU MAI MUSCATI CA FACE SI CA DESVOLTA ORASU IN FOND NOI CA LOCUITORI ORASULUI SUFERIM DIN CAUZA LUI UITATIVA CAT RAU A FACUT CEAUSESCU NU A DEMLOLAT CASELE DAR ASTA CRMINAL DE ANIMALE SI DICTATOR CU OMENIREA FACE TOT RAU PT ORAS DACA IL VOTATI FRAERI IL VOTEAZA SI NEVIONVATI SUFERA SPUNE CU MINE NU VOTEZ BOLOVAN

    Reply
    • OpusDei says:
      February 23, 2020 at 12:13 am

      Ești imbecil/a stai jos! Nu ști ce înseamnă dezvoltarea! Cu cine vrei sa stea de vorbă? Cu oamenii ca Tine ?😂

      Reply
    • coco says:
      February 23, 2020 at 1:05 pm

      ia si tu niste rahat, ti-ar pica bine!!

      Reply
      • @coco says:
        February 23, 2020 at 3:56 pm

        0c0c, te-am pârâit pentru limbaj abject, tunde-te altfel, la cât ai, rade-te pe cap.

        Reply
      • Revolta şi jignirea says:
        February 23, 2020 at 5:05 pm

        Liberalul papagal Coco se revoltã când nu are contra motivaţii, jigneşte ìnsemnat în public. Oare de la cine a învãţat jignirea?

        Reply
        • Funcţia creeaza organul says:
          February 23, 2020 at 5:08 pm

          Poate a invatat-o de la necesitatea functiei.

          Reply
    • Doru says:
      February 24, 2020 at 2:20 pm

      Nu stiu zau daca au fost otraviti cainii comunitari dar spre norocul nostru nu prea mai sunt vizibili in oras. In plus, la orice ora daca suni la adapostul Grivei se va găsi o echipa de hingheri care poate veni sa ridice cainii fara stăpân din oras,
      indicandu-le adresa unde sunt vazuti . Te asigur de acest lucru din experienta mea. Cat priveste supararea ta,te poti duce oricand sa iei pe semnatura niste caini de la adapostul asta din Iosia,pe care sa-i tii in casa cu tine si sa ai grija de ei. Intr-un oras civilizat nu au ce cauta caini fara stapan liberi.

      Reply
  18. Andrei says:
    February 22, 2020 at 8:01 pm

    Imi pare rau pentru cei expropriati, dar sincer mie mi se pare o idee buna cu desfiintarea caselor dintre blocuri.
    In primul rand eu unul nu as prefera sa stau intr-o casa inconjurata de blocuri. Lipsa lumina, priveliste urata, galagie, si daca mai am si curte, chiar nu vreau ca toti locatarii acelor blocuri sa se uite la mine in gat! Cu aceasta oportunitate, m-as muta intr-o zona rezidentiala de case.
    In al doilea rand, urasc parcarile etajate. Imi displace sa ma tot invart in spirala, pana imi gasesc locul, nu pot sa imi vad masina din fata blocului, iar daca mai stau si la parter… super, o sa am o priveliste de nemaipomenit.
    In concluzie, fiind si un adept al schimbarii si modernizarii, eu sunt de acord acest proiect.
    Sincer sa spun daca ar fi dupa mine, eu as darama si primaria, si palatul Vulturul Negru, si fosta biblioteca! Nu sunt un fan al Art Novoa-ului. O primarie moderna din metal si sticla ar fi pe gustul meu! 😀

    Reply
    • deal says:
      February 24, 2020 at 10:39 am

      Daca darama blocul/casa ta ca cladidirile vecine sa aiba loc de parcare mai ramai cu aceeasi parere?Nu cred.Iti do bolovan bani de nimic pe ea si mars.Nu poti ataca in instanta exproprierea doar suma.Daca vrei sa ataci nu ai voie sa te atingi de bani.Deci esti pe strada fara bani si te judeci ani de zile sa primesti valoarea reala a casei tale sa poti cumpara una asemanatoare (daca mai poti si castigi in instanta).Modernizarea trebuie facuta cu cap si pentru/cu oeameni.I Oradea nu e cazul.

      Reply
  19. Fafone says:
    February 22, 2020 at 8:35 pm

    Mie imi miroase a jmecherie! Fiti foarte atenti, nu tin cu nimeni dar va marturisesc Adevarul!!
    Am vrut sa fac o mansardare la un Bloc , nu in Nufaru, dar cei de la primarie mi-au dat negatie pt. ca nu am locuri de parcare…daca asta este viitorul,cand toate orasele mari expulzeaza masinile poluante din orase, conducerea noastra ne obliga sa construim doar daca avem locuri de parcare. Pai eu daca-s ecologist si circul doar pe jos sau cu bicicleta ..,ce conditii comuniste sunt astea?
    Mergand mai departe, Nufaru este un punct strategic si datorita Lotusul-ui, pretul apartamentelor/imobiliarelor, aceasta zona este cea mai scumpa dupa zona Centru. Deci ce deducem mai exact? Domnul primar doreste locuri de parcare pt. cine? Pt. blocurile care se vor construi, pt. ca cine face blocuri sunt conditionati de parcari. Dar ale cui sunt aceste blocuri care se vor construi? Repet, nu am nimic cu acest primar. Recunosc, a facut multe pt. acest oras dar aceste daramari comuniste mi se par cu Cantec/Dedicatie!!

    Reply
  20. Raul says:
    February 22, 2020 at 8:54 pm

    Inutilitatea proiectului demolării a 20 de case pentru 400 parcări :
    1. O mașină omul folosește în stare de funcționare cam 15 ani după aia mașina moare.
    2. Primăria nu poate avea drept de proprietate asupra unui imobil în stare de funcționare și folosit de un proprietar. Oamenii ăia acolo s-au născut și fac dovada că locuiesc acolo, casa find construită în baza unei autorizații de la primărie dar ideea e că proprietarul face dovada că este proprietarul casei.
    3. O casă rezistă mai bine în fața unei calamități, în timp ce o parcare odată ce s-a șters vopseaua cu numărul de parcare, nu mai e parcare deci bani irosiţi.
    4. Bonus : Dreptul la proprietate personală s-a trecut în drepturile fundamentale ale omului, pentru ca să nu mai existe situația sacrificării caselor și familiilor de dragul construirii sau extinderii unui drum

    Reply
    • Victor says:
      February 24, 2020 at 2:08 pm

      Comentariul tau nu prea are sens.
      Locurile de parcare sunt pentru locuitorii blocurilor care sunt in numar mai mare si blocurile tin mai mult decat o casa in special cele facute din placi cu fier beton. Sunt adevarate buncare.
      Deci nu are relevanta cat tine masina, nu este ca si cum dupa ce si-a trait viata, gata proprietarul nu isi mai cumpara alta masina.
      In plus daca facem cateva calcule simple, primaria trebuie sa incaseze cate 130 lei/parcare de la 400 de locuri rezulta ca intra mai multi bani la buget decat ar intra de pe umra impozitelor pe prorietate platite de proprietarii caselor respective.

      Nu stiul la ce calamitati rezista mai bine o casa decat o parcare(practic asfalt cu fundatie) poate ne luminezi dar orice casa daca nu este intretinuta se degradeaza in timp. Pentru o parcare este usor sa inlocuiesti stratul de uzura, sa astupi eventuale gropi sau sa trasezi niste linii noi. Este chiar ceva banal. Parcarile care le-au facut tot in zona Nufarul in urma cu 8 ani pe locul unde trecea paraul Petea nu s-au degradat practic deloc si nici nu a fost nevoie de trasarea din nou a locurilor pentru ca vopseaua inca se vede foarte bine.

      Nu stiu cu bonusul ala dar din cauza asta exista legi. Proprietarii caselor sunt expropriati pe baza unor legi deja in vigoare deci uite ca exista ” situația sacrificării caselor și familiilor de dragul construirii sau extinderii unui drum”. Bine ai venit in lumea reala.

      Reply
      • Doina says:
        March 2, 2020 at 2:45 pm

        Fii serios domnule sant un proprietar a unei case care se va demola nu cred ca ai vorbi daca ti s ar antampla nu vrem despagubiri vrem sa ramana casa noastra acola unde este ne am ambolnavit de atata stres si vorbe ,vorbe va rugam care sunteti an masura sa ne ajutati la Primarie nu am gasit antelegere nici macar nu doresc sa ia an calcul o parcare etajata loc ar fi parcarea Salca an spatele acestor case cum sa fie mai importante cateva parcari decat linistea si viata celor 20 de familii consioder ca oameni sant mai importanti decat cateva nenorocite de parcari dar cine sa ne asculte ei dau ” stirea corecta, nu pot sa sa cred ca cineva poate decide soarta casei mele fara ca eu sa am un cuvant de spus mai rau ca an comunism cu asa oameni care ne decid soarta nu i de mirare ca tot mai multi tineri parasesc aceasta tara

        Reply
  21. Multumitul says:
    February 22, 2020 at 10:59 pm

    Dragi cetățeni….
    Stau și citesc comentariile și nu îmi vine sa cred că stau in orașul Oradea cu așa oameni reduși , fără pic de înțelepciune.
    Fraților, voi aveți măcar liceul?? Ce puii mei aveți cu onorabilul Ilie Bolojan ??? Cine va plătește sa vorbiți rau de el? PSD??
    Nimeni in țara asta nu a făcut pt orașul sau cât a făcut primarul din Oradea. Nu vedeți umpic ca și-a dedicat toată știința și timpul ca sa ridice Oradea la un nivel demn de vestul României? Cum vreți sa apăra toate proiectele , fara deranj sau
    Santier? Așa Hocus pocus? Îmi dau seama ca nu pricepeți nimik. Sunteți ciudosi, invidioși, răutăcioși și mai ales frustrați ca nu ați realizat nimik in viața. Omul asta va rămâne in istorie pe prima pagina . Și ghiciți ce; îl voi vota iar și iar și iar. Și toți Deștepții din orașul asta îl Votează. Am întâlnit câțiva care nu îl vor pe Bolojan, dar ăștia aveau probleme cu capu și cu eșecul in viața. Treziți-va și lăsați pe alții sa facă treaba dacă pe voi nu va duce mintea.

    Reply
    • Nimic dã mic says:
      February 23, 2020 at 3:59 pm

      Nimikornel.

      Reply
    • claudiu says:
      February 23, 2020 at 5:43 pm

      la ce ai scris si ce user folosesti ai dreptate
      atat a donat natura pentru tine, atata poti, poti fi multumit
      cu tot respectul pentru primar, ideea asta este bataie de joc la adresa proprietarilor de case, sa demolezi case pentru cei care stau la bloc, si eu stau, este inuman, cand stai la bloc ai avantaje si dezavantaje, c e vina au proprietari de case ca cei din blocurile din vecinatate nu au parcare, apropo pe acest principiu demolam toate casele din centru si facem parcari
      multumitul, bucurate ca traiesti, dar taci, chestia ca toti Desteptii din orasul asta il voteaza,te crezi in categoria respectiva nu scoate in evidenta inteligenta ta

      Reply
      • Multumitul says:
        February 23, 2020 at 10:59 pm

        Eu cred ca nicioadata nu vei reuși in viața asta.Cred ca nu sti ce înseamnă sacrificiu și din cauza asta nu o sa vezi in viața ta rezultate bune din propriile-ti acțiuni. Dar te asigur de un lucru: Vei vedea rezultate enorme și cu impact major in orașul Oradea, datorită unui om care știe ce e administrația , cum e Bolojan. Și atunci vei constata cu stupoare cât ești de josnic și fără căpătâi, și ca trăiești in lumea asta fără sa ai idee ce e cu tine p-aci, și ca vorbești aiurea , fără rost. Și eu voi fi atunci extrem de Mulțumit .

        Reply
        • claudiu says:
          February 24, 2020 at 6:19 am

          vorbesti prostii, sunt deja o persoana implinita pe toate planurile, doar cei ca tine, care se multumesc cu un chip cioplit, sunt josnici, fara capatai, fara idei, fara rost, si da de aceea esti extrem de Multumit
          sacrificul de care vorbesti consta in faptul ca prostia de care dai dovada o duci pana la sfarsitul vietii
          pentru asta da esti de apreciat

          Reply
    • Doina says:
      March 2, 2020 at 2:48 pm

      Sa ti darame si tie casa sa vedem ce o sa spui atunci

      Reply
  22. Pop Sorin says:
    February 23, 2020 at 12:13 am

    In 1930 in New York existau parcări mecanice supraetajate (https://images.app.goo.gl/CbMcygcP4ewvaxhc6). De ce in 2020 in Oradea nu se pot face parcări simple supraetajate și de ce trebuie demolate case care încalcă dreptul la proprietate consfințit in Constituție?

    Reply
  23. drop says:
    February 23, 2020 at 1:20 am

    multe pareri subiective. unele pe buna dreptate, altele pline de ura gratuita si fara nicio logica. imi pare rau pentru cei ce raman fara case. cu banii din despagubiri oare iti poti lua o casa mai buna? da sau nu? nu stiu, voi stiti? conteaza. pentru toti ceilalti modernizarea bulevardului e o investitie foarte buna. trotuare largi, masinile disparute de pe trotuare si de pe pista de biciclete, mai multa ordine si civilizatie. vrem asta.

    Reply
    • unpicobiectiv says:
      February 23, 2020 at 8:45 am

      Trotuarele sunt, deja, largi, trebuie dor mutate mașinile de acolo. Dar, pentru Dumnezeu, nu în casa mea. Bulevardul trebuie doar recopertat, este suficient. Dar trebuie cheltuiți bani, cât mai multi bani..

      Reply
  24. unpicobiectiv says:
    February 23, 2020 at 8:28 am

    GREȘITĂ afirmația domnului primar !!!! Nu orașul vrea bani europeni pentru un astfel de proiect ci dânsul. Ar trebui să înceteze să se confunde cu orașul, e un auto-cult al personalității. Iar dacă e să exproprieze, îi sugerez să plătească același preț pe mp ca și în cazul muzeului masonic, cel puțin 3.00 EUR/mp . Ar fi de bun simț, nu-i așa?. De ce nu face o parcare supraetajată, ar demola doar 5 proprietăți, cu restul banilor de pe 15 ar construi-o ?

    Reply
    • unpicobiectiv says:
      February 23, 2020 at 8:55 am

      Rectific, 3.000 Euro/mp.

      Reply
  25. Mee says:
    February 23, 2020 at 10:07 am

    Totul se intimpla din cauza lui Ceausescu , pentru ca a facut blocurile ingramadite . Normal ar trebui demolate 50% din blocuri si facute parcari si loc de recreare in jurul celor ramasi !!

    Reply
    • Xxx says:
      February 23, 2020 at 4:23 pm

      Mai gândește puțin, te rog!Dacă Ceausescu a construit blocurile îngrămădit atunci cum se construiesc blocurile “astăzi “?

      Reply
    • deal says:
      February 24, 2020 at 10:44 am

      Iar Filip si Bolojan a dat aprobari sa se mai construiasca blocuri intre ele.Vezi toate blocurile construite dupa 1990 ( exceptie cele de pe terenuri obtinute din foste fabrici,terenuri goale)

      Reply
  26. Xxx says:
    February 23, 2020 at 10:21 am

    “Oraș La Stăpân”asta am vrut,asta avem!

    Reply
  27. altuss says:
    February 23, 2020 at 11:43 am

    Sper ca Bolojan să fie şi el demolat din Primărie, la alegerile din vară. Altfel devine pericol pentru cei care au case.

    Reply
    • x says:
      February 23, 2020 at 4:07 pm

      Sunt de acord pt tot ce se intampla… Doar voi astia care aveti 2,3,4,5 nu va convin exproprierile pt parcare. Sau astia care duc/aduc printii si printesele la scoala si provoaca abuteajea.. Problemele astea sa le rezolvati voi,sa nu mai fie aglomerat orasul si sufocat

      Reply
  28. Voxx says:
    February 23, 2020 at 12:04 pm

    Fugiti la votare votati primarul vostru ha ha ha !

    Reply
  29. Boşii fan tutte says:
    February 23, 2020 at 12:54 pm

    Căsuța noastră, cuibușor de nebunii, te așteaptă ca sã vii, cu o garofiţã- n glastrã înflorea cãsuţa noastrã,
    La parcãri doar tundră o fi.

    Reply
  30. liberitatea-i libertatea-i exprimare liber spici says:
    February 23, 2020 at 4:43 pm

    Bautori de bere si mancatori de mici de ce nu ati votat şi nici, tu vina vina demolici, de doua ori santmartin zici? sa vada in spici domnu Iohanis cat de jos liberitatea o coboara domnu bici.

    Reply
  31. Cetatean_rural says:
    February 23, 2020 at 5:26 pm

    Bolovan dictatorul comunist face ce vrea muschiul sau.Demoleaza case,taie arbori,toarnă beton unde vrea,face poduri unde vrea.Deci Oradeni votați împotriva dictatorului la urmatoarele alegeri.

    Reply
  32. Gheorghe says:
    February 23, 2020 at 6:07 pm

    Voteaza si pe viitor Bolojan si urmatorul fara casa poate vei fi tu ! Garantarea proprietatii private,ce frumos suna !!!! Cu cat scapam mai repede de el cu atat mai bine !

    Reply
  33. pnlepragalbena says:
    February 23, 2020 at 7:28 pm

    teoretic, dintre cei expropriati, procentual ar trebui sa fie mai multi votanti PNL&usr!
    ma bucur!!!!!!! sa va exproprieze pe toti! ))

    Reply
  34. vasi13 says:
    February 23, 2020 at 7:28 pm

    Cat de utila va fi megabulevardul, fara semafoare, fara viraj la stanga, strazile care dau un megabulevard vor fi inchise, nu vei mai avea iesire in cantemir nufarul, ce rost are asta sa tai in doua locuitorii din zona. Chiar nu are rost un asemenea proiect. Mai bine ar face doua bulevarde noi in extinderea orasului unde sa fie puse noile blocuri, case si ce mai investim in oras, eventual noul stadion, o linie noua de tramvai, cateva strazi noi mai mici prntre noile blocuri, si asa nu mai suprapopulezi orasul cu atatea blocuri, cum se fac in ziua de azi oriunde este loc. Si pe locurile alea sa se faca parcari noi, sau spatii verzi. Extindetii orasul nu il supraaglomerati.

    Reply
  35. drop says:
    February 23, 2020 at 8:55 pm

    sper sa nu taie copacii. ca am citit in comentarii ca ar urma sa-i taie, da nu prea cred pt n-are niciun sens. trebuie doar eliberata pista si trotuarul. sa nu te mai feresti de masinile care circula pe trotuar mergand la locu de parcare. zici ca esti in ceva tara subdezvoltata sa te feresti de masini pe trotuar.

    Reply
    • Vasile says:
      February 23, 2020 at 10:03 pm

      Dar nu te mai mira, chiar suntem într-o țară subdezvoltată. Deși accesul la educație este gratuit suntem o țară de analfabeți funcționali.

      Reply
  36. Mirela says:
    February 23, 2020 at 10:17 pm

    mirela vasile
    Nu vede alte solutii pentru ca nu cauta!!
    Cum sa demolezi case pentru parcari???
    Cei care il sustin o fac pentru ca nu ii afecteaza, dar poate ii va afecta in viitor o alta decizie dictatoriala si atunci zambetul de acum va fi disperare!
    Pacat ca oradenii nu sunt solidari intre ei si vad doar acei euro pentru parcari…

    Prrimarul nu intelege ca nu toate ideile lui sunt bune si trist ca oradenii nu au curaj sa zica si nu.

    Reply
  37. Cornelius says:
    February 23, 2020 at 10:43 pm

    Dacã, au dat,, undã verde” ca şi sã il compromitã?

    Reply
  38. dinu says:
    February 24, 2020 at 8:58 am

    toate casele cu parter si nereparate , neintretinute care nu se reabiliteaza ar trebui demolate pentru ca strica aspectul orasului, multi dintre acesti proprietari se cred ca stau la ei la tara de unde au venit,

    Reply
    • yyy says:
      February 24, 2020 at 4:18 pm

      Comenteaza migrantul opincar.

      Reply
  39. oradeanul says:
    February 24, 2020 at 9:35 am

    Stau aici si citesc comentarii… voi cei care sunteti multumit cu ceea ce face Bolojan, aveti ceva empatie cu ceilalti din jurul vostru? Bolojan vrea sa demoleze case si cu etaje, case recent renovate, care valoreaza de 3-4x mai mult decat apartamentele acelea pentru care vrea sa le faca parcari… in locul unui casa poate sa faca maxim 10-16 locuri de parcare…

    Da, vrea sa faca parcari pentru acele oameni, care sta in blocurile vis-a-vis de Lotus, unde nu poti sa mergi ca si pieton linistit ca totdeauna vine un “jmecher” care claxoneaza si urla la tine daca nu mergi din fata lui ca sa poate sa mearga pe trotuar cu min 30km/h degeaba e pusa acolo indicatoarele de zona de 15km/h crezand ca sunt pe sosea… cei care acuma n-au chef sa parcheze mai mult de 20 de m de la usa de scara fix acuma o sa mearga 200-400m pana la parcare, asa-i? in loc sa expropieze case care sunt la 400m de la blocurile (vezi harta, sunt case puse la expropriere si pe DaVinci cu mansade) mai bine face 2-3 pasaje pietonale cu rampa pentru cei cu carucior sub strada Nufarul oricum in Nufarul nu exista niciun pasaj si sa faca o parcare cu etaj la fata lui Lidl… asta inseamna proiect de mobilitate, am scapa si de trecerea de pietoni ce e langa Petrom si acolo saptamanal e un accident si am avea parcare pentru cei care stau la blocuri… distanta e cam aceeasi cat ar trebui sa mearga pana la casele propuse pentru demolare si ar fi si mai ieftin decat exproprieri si n-am face atea discomfort…

    Sa-mi arata Bolojan unde obliga UE ca neapat trebuie sa expropieze case pentru proiectul asta, dar numai atata stie Bolojan sa distruge viata a min 20 de familie cand sunt si alte posibilitati numai trebuie sa te uiti si pe celalalta parte a drumului…
    De ce a dat aviz pentru blocul langa biserica care e langa Petrom pe deal care n-are nicio parcare? toate masiniile de acolo parcheaza pe trotuar langa scari si acuma se mai rasare acolo ceva cu etaj pe colt, peste 2 ani si acolo se expropriaza casele ca Bolojan a lasat sa se faca acolo un bloc cand exista un teren MARE pe Meiului vis-a-vis de clinica privata?

    Reply
    • drop says:
      February 24, 2020 at 10:09 am

      blocul de care vorbesti e construit cu mult inainte sa fie bolojan prezent.

      Reply
    • Victor says:
      February 24, 2020 at 2:22 pm

      “Cei care acuma n-au chef sa parcheze mai mult de 20 de m de la usa de scara fix acuma o sa mearga 200-400m pana la parcare, asa-i?”

      Dincolo de greselile gramaticale(inteleg ca maghiara are o gramatica diferita) fraza care am citat-o arata esenta intregului comentatiului, practic lipsa de logica. Daca proprietarii masinilor nu vor mai putea parca in fata blocului deci nu au de ales atunci in mod logic trebuie sa-si lase masinile in noile parcari. De exemplu cand esti la semafor opresti dupa cum ai chef sau dupa cum iti impune legea?

      Reply
      • adevarul says:
        February 24, 2020 at 3:44 pm

        si daca n-are de ales si trebuie sa mearga pana la masina 300 de metri atunci poate sa mearga si 300 de metri sub un pasaj la Lidl, nu? Deci logica lui “oradeanul” tot e mai buna decat sa expropriem 20-26 de case si punem in locul lui cativa parcare la nivel… peste tot in vest fac sub blocurile noi 1-3 nivel de parcare sau parcari supraetajate, numai aici in Oradea facem toate parcariile pe sol… dar din comoditate (vezi comentarii vreau sa vad masina din geam, nu vreau sa merg cu cumparaturi mai mult de 10m…) nu se poate mai bine expropriem locuintele altcuiva ca sa aiba cineva un loc de parcare cand alternativa exista…

        Reply
  40. Vasi says:
    February 24, 2020 at 10:08 am

    Sa faca doua bulevarde noi la marginea orasului cu strazi aferente si acolo sa se faca noile blocuri. Eventual scoli si noul oras. Nu sa supraaglomerezecorasul cu blocuri pe unde mai e loc. Extindeti orasul inteligent cu strazi mari nu cu stradute mici cum e pe la periferie.

    Reply
  41. binele comunitatii? says:
    February 24, 2020 at 11:49 am

    Pe vremea lui Hitler, multi germani erai oripilati de abuzurile impotriva evreilor, insa isi tineau gura de frica si se bucurau ca nu o patesc ei. Politia locala din acea vreme a inceput prin a le confisca proprietatile. Au urmat deportarile si uciderea lor, pentru simpla vina ca se aflau intr-un loc nepotrivit – Germania Nazista.
    Daca observati similitudini cu realitatea de azi, sper ca intelegeti ca acestea nu sunt intamplatoare. Toate regimurile autoritare incep cu abuzuri mai mici, indreptate impotriva unui numar mic de persoane, unei categorii de persoane fara putere. Cei multi isi tin gura, bucurosi ca nu sunt ei vizati de abuzuri. Este primul semn de autoritarism. Daca noi, cei multi, permitem abuzurile mici, mai tarziu dictatorul, observand ca poate sa faca orice fara repercursiuni, mareste treptat presunea.
    Confiscarea proprietatii este o infractiune serioasa. Este nepermis ca un grup de oameni sa se adune si sa decida: “hai sa luam casele de la astia.” Un astfel de grup este un grup infractional. Pricepeti ce inseamna sa ii lasam sa actioneze asa? Desigur, dictatorii gasesc intotdeauna motive sa isi justifice abuzurile (ex.-spre binele comunitatii”. Dar ati intrebat comunitatea? Ati intrebat vecinii, daca ei sunt de acord cu masuri atat de drastice?). Si Ceausescu justifica abuzurile comunistilor ca fiind spre binele poporului.
    Atentie concetateni ! Dictatura incepe cu pasi marunti. Dictatura se bazeaza pe frica. Dictatorul mizeaza ca cei multi isi tin gura cand abuzul nu ii priveste direct pe ei.

    Reply
    • opris says:
      February 24, 2020 at 12:51 pm

      Ai dreptate,cea ce se intampla azi in Oradea este jalnic si de neconceput.A ajuns o comunitate de doua sute de mii de oameni sa cada ostateca grupului infractional de sectanti sub masca primariei.Tot ce face se intampla sub imperiul fortei ca asa vor muschii lor.S-a inconjurat de asa zisii consilieri(care dupa lege ar fi “deputatii” care ne reprezinta interesele)dupa chipul si asemanarea sa.Mai nou ca sa nu aiba probleme de “legalitate” a uns un prefect dupa asemanarea sa.Uitati-va la mutrele lor cu chelie(semnul apartenentei la aceasi secta),acesti zbiri uita ca in oradea mai sunt si ortodocsi,greco-catolic,katolici,reformati,baptisti etc.Nu poti sa porti o ura asa de fatisa fata de cei care nu au aceasi creditnta.Ca sa le dea cu bocancul in gura la toti care sunt “altfel” vin aceste masurisa ne puna cu botul pe labe –totul sub masca modernizarii–

      Reply
    • drop says:
      February 24, 2020 at 1:11 pm

      Foarte conspirationist :))

      Reply
    • Xxx says:
      February 24, 2020 at 3:19 pm

      Adevărat scrii!Felicitări

      Reply
    • Daniel Stoichita says:
      February 24, 2020 at 9:20 pm

      Serios, si ce legatura are bolovanul cu alunecarile dealului Ciuperca, e de vina si de masacrul de la Hiroshima, stii tu sigur ca doarme cu Meinkampf sub perna?! Am inteles unde bati cu conspiratia, esti reptilian, preferi sa cumperi gigacaloria cu 100 de lei de la dna. Gabi Firea.

      Reply
  42. zeno says:
    February 24, 2020 at 2:36 pm

    asa garanteaza PNL si birtinezul garantarea proprietatii,drept constitutional

    Reply
  43. ORADEANUL says:
    February 24, 2020 at 5:52 pm

    PARCARILE SUNT NECESARE DAR TREBUE FACUTA PARCARE ETAJATA CU INALTIMEA EGALA CU BLOCURILE VECINE PENTRU A INTEGRA PARCAREA IN ANSAMBLUL ARHITECTURAL SI PENTRU A BENEFICIA ZONA DE SPATIU VERDE –SPATIU DE JOACA PENTRU COPII ETC.

    Reply
  44. Oradean says:
    February 24, 2020 at 6:41 pm

    Chiar foarte buna masura a expropirerilor, sa se faca locuri de parcare. Dar primaria sa dea jumate sau mai putin in functie de contributia fiecaruia la cresterea valorii imobilului . De ce sa plateasca primaria din banii nostrii ai contribuabililor. Se poate observa ca majoritatea cladirilor sunt vechi, iar valoarea lor au un caracter istoric. Proprietarii nu au facut asa mare lucru sa le creasca decit numai timpul. Nu e meritul lor pt aceste valori. Despagubirea sa aibe in vedere si acest principiu.

    Reply
    • Bravos says:
      February 25, 2020 at 2:42 pm

      Mi-e rușine că încă în 2020 mai avem astfel de gândire. Singurul principiu corect și democratic este cel al cereri și ofertei. Dacă tu, primar, vrei să îmi cumperi terenul, îmi faci o ofertă. Dacă îmi convine, vând. Dacă nu, mă mai cauți. Constituția garantează proprietatea. Balivernele astea că unii se opun progresului, nu țin. Dacă lui Furer i se scoală că UE îi dă fonduri să facă un lac de acumulare de 1000 de kmp, pe Criș in Oradea? Ce facem? Plecăm toți?

      Reply
      • Victor says:
        February 27, 2020 at 11:32 am

        Mie imi este rusine ca sunt persoane ca tine care nu inteleg lumea in care traiesc.
        Aceste exproprieri se fac in baza legii, nu pentru x, y sau z au chef. Avand in vedere ca proiectul primariei respecta cerintele legale, persoanele respective pot fi expropriate.
        Oferta se face in baza evaluarii valorii imobilelor, deci proprietarii primesc contravaloarea reala a casei nu suma care au ei chef. De asemenea nu se poate negocia, asta este legea. Dupa cum vezi in articol sunt proprietari ca nu doresc sa isi vanda imobilul indiferent de suma oferita(desi si aici este o limita, nu cred ca ar refuza cineva de 10 ori valoarea casei).

        “Dacă lui Furer i se scoală că UE îi dă fonduri să facă un lac de acumulare de 1000 de kmp, pe Criș in Oradea? Ce facem? Plecăm toți?”

        Daca poate sa dovedeasca utlitatea acelui lac si proiectul sau este aprobat de Guvern atunci DA, ne mutam. Asta este legea.

        Reply
  45. vasi says:
    February 24, 2020 at 7:17 pm

    De ce nu face 2 bulevarde noi la periferia orasului, cu cateva strazi mai mari unde primaria sa ii oblige pe dezvoltatori sa faca noile blocuri, unde poti face cateva scoli , stadionul nou, si altele, plus o linie de tramvai. Fara sa ma supraaglomerezi orasul cu blocuri peste tot, si asa e foarte aglomerat. Asa mai extinzi orasul si aglomeratia. Nici o strada cu 4 benzi nu a facut primaria, peste tot prin noile cartiere is stradute ca de abia incap doua masini. Iar in oras unde acum se fac noile blocuri, sa nu se mai lase altele, acolo sa faca parcari, spatii verzi. Ce naiba vrea bolojan, sa ajungem sa dublam populatia pe aceeasi suprafata in loc sa extinzi. Exact asta vrea in centru sa inalte oamenii casele cu una , doua etaje.

    Reply
  46. sefu says:
    February 24, 2020 at 9:33 pm

    BRAVO DOMNULE BOLOJAN.

    Reply
    • yyy says:
      February 25, 2020 at 8:03 am

      Comenteaza bolnavul mintal

      Reply
      • sefu says:
        February 25, 2020 at 10:53 am

        mars, zdreanta

        Reply
        • yyy says:
          February 25, 2020 at 11:49 am

          Ai nevoie de tratament.

          Reply
          • tautu says:
            February 25, 2020 at 2:58 pm

            Au incercat sa i-l administreze, dar a fugit.

  47. Uã says:
    February 24, 2020 at 11:22 pm

    Demolatura naște dictatura.

    Reply
  48. Coco Jambon says:
    February 25, 2020 at 5:01 am

    Coco!?ai si spume?daca nu ai mai insista tu desteptule,inteligentule,atot stiutorule,tu luminatule!🤣

    Reply
  49. 2 Mandate says:
    February 25, 2020 at 6:30 pm

    20 de case reprezinta cca 60 de persoane nemultumite la o medie de 3 persoane per familie. In schimb 400 de locuri de parcare ar putea reprezenta 1200 de persoane multumite ca au loc de parcare si edilul si-a mai asigurat niste voturi . Probabil ca ar fi si alte solutii pentru acestia din urma dar este mai simplu sa demolezi casele oamenilor. Un lucru este cert si anume ca numarul de mandate pentru consilieri municipali si primari ar trebui limitat la maxim 2.

    Reply
    • CrisDumi says:
      March 4, 2020 at 5:29 pm

      Idiot scrie pe fruntea ta.

      Reply
  50. Doina says:
    March 2, 2020 at 2:48 pm

    Sa ti darame si tie casa sa vedem ce o sa spui atunci

    Reply
  51. CrisDumi says:
    March 4, 2020 at 5:27 pm

    “Primul retardat” din P-ța Unirii nr. 1 ar putea să-și dea examenul vieții cu acest proiect … și să exproprieze niște blocuri, pentru a face loc unor dalaje pentru tricicliștii de vârsta grădiniței !?!

    Reply
  52. Gheorghe says:
    April 9, 2020 at 10:05 am

    ….. primarul nu vorbeşte cu orădenii la audienţe !!! Simplu fratilor , aveti posibilitatea chiar anul acesta cand votati sa puneti stampila unde trebuie , nicidecum pe Bolojan si reusita este garantata ! Ramaneti cu case , cu un oras nesufocat de circulatie si fara praf permanent si nu in ultimul rand oxigenat de copacii care vor ramane netaiati ! Astfel poate sunt sanse sa primeasca oxigen pentru ,,creierasul,, lor si cei ce-l inconjoara ! Succes si nu uitati , la vot #nu stati acasa#!

    Reply
  53. Darius says:
    April 12, 2020 at 7:42 pm

    Este adevarat ca primarul municipiului Oradea, dl. Ilie Bolojan, dezvolta infrastructura orasului! Dar cu ce pret?

    Durerea din sufletele oamenilor si dizolvarea sarmului orasului nu trebuie luate si ele in considerare? Din punctul meu de vedere primarul orasului Oradea este o masinarie si nu un om in ceea ce priveste actiunile domniei sale in calitate de primar.
    Va felicit pt reusitele de ordin material, dar ce folos daca cetatenii Oradiei au sufletul gol. Va rog sa va indreptati atentia si spre vocile cetatenilor orasului Oradea, indiferent de varsta sau pozitia sociala pe car o au.

    Cu respect,
    Darius

    Reply
  54. BIHON Sport local

    Agresorii arbitrilor au fost sancționați de Comisia de Disciplină a AJF Bihor
    Final de sezon pentru cei doi jucători care au agresat arbitrii la meciurile de la Ciumeghiu și Gepiu, desfășurate duminică, 19 martie, în Liga 5 Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Camion în flăcări pe drumul expres din Oradea, în zona gării
    Capul tractor al camionului s-a aprins, fiind nevoie de intervenția pompierilor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Digitalizarea și resursele unei afaceri. Avantaje și dezavantaje
    Digitalizarea reprezintă procesul prin care o afacere adoptă tehnologii digitale și integrate pentru a-și îmbunătăți eficiența și eficacitatea în activitățile zilnice. Aceasta poate fi aplicată în toate aspectele afacerii, inclusiv în marketing, vânzări, administrare, contabilitate, resurse umane și multe altele.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Compania de Apă anunță citirea contoarelor de apă rece în perioada 13-17 martie

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un incendiu puternic a distrus acoperișul unei case din Lunca. Vâlvătaia ar fi pornit de la coșul de fum
    Acoperișul unei case din Lunca a luat foc în noaptea de marți spre miercuri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Lucrările la Grădinița 51 din Oradea au ajuns la peste 60%. Termenul de finalizare este luna decembrie a acestui an
    Familiile cu copii din în cartierul Tineretului, cartierul Tokay, dar și din comunele estice din Zona Metropolitană Oradea vor putea beneficia în curând de o grădiniță nouă și modernă.

    Bihon CSM Oradea

    Contre între CSM CSU și U BT pe tema Guzman: „Este recidivist” vs „Aleg să îl susțin”
    Incidentul de sâmbătă seara a mărit și mai mult falia dintre cele două cluburi care domină baschetul românesc în ultimii ani.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Vremea
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.