bihon.ro Web analytics

Incident lângă Gară: O bucată din plafonul pasajului subteran s-a surpat

De Bihon.ro
Reactualizat la:

Incident lângă Gară: O bucată din plafonul pasajului subteran s-a surpat

FOTO: PMO
Reactualizat la:
Incidentul s-a petrecut sâmbătă după-masa, iar în prezent pasajul este închis.
Scris de Bihon.ro - Incidentul s-a petrecut sâmbătă după-masa, iar în prezent pasajul este închis.

UPDATE! Precizările PMO despre incidentul de lângă Gară.

Primăria Oradea face precizări despre incidentul de sâmbătă după-masă, când o bucată din plafonul pasajului subteran de lângă Gară s-a surpat.

Potrivit municipalității, intrarea dinspre Piața București a pasajului subteran de lângă Gara Oradea a fost închisă de sâmbătă până luni, inclusiv.

Asta după ce o porțiune din tavan, cuprinsă între cele două linii de tramvai, s-a desprins și a căzut, sâmbătă după-masă.

„Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Cel mai probabil incidentul s-a petrecut din cauza infiltrațiilor de apă. După o primă evaluare, specialiștii au concluzionat că nu este afectată structura de rezistență a pasajului, fiind vorba doar despre desprinderea unor elemente de finisaje de pe tavan. Totodată, se analizează redeschiderea pasajului, în siguranță, în cursul săptămânii viitoare”, transmite municipalitatea.

La fața locului s-au deplasat muncitori de la Drumuri Orășenești care au decopertat elementele care ar mai fi putut să cadă și angajați de la SC RER Vest SA, ultimii curățând zona de moloz. De asemenea, echipaje ale Poliției Locale Oradea au fost mobilizate în zonă pentru a limita accesul și a asigura perimetrul.

FOTO: PMO

„Pasajul se află în analiza implementării unui proiect de reabilitare pe fonduri europene în cursul acestui an, dar lucrările vor fi prioritizate de către Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Oradea”, a mai precizat municipalitatea.


Știrea inițială: Potrivit șefului Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Oradea, Sebastian Marchiș, la fața locului a fost trimisă o echipă de muncitori, o altă echipă de salubrizatori. Pasajul subteran a fost îngrădit de pompieri și va rămâne închis până luni, când se va stabili dacă se va deschide și în ce condiții.

Potrivit surselor Bihon.ro, în urma incidentului din fericire nu a fost rănită nicio persoană, urmând ca muncitorii să degajeze bucățile desprinse din tavan și molozul rezultat.

Cel mai probabil plafonul a cedat din cauza greutății, cauzată de depunerea unui strat consistent de zăpadă. Amintim că județul Bihor se află sub o avertizare de cod galben de ninsori și viscol.

Cod galben de ninsori în Bihor. Viscol în zona montană a județului

Știre în curs de actualizare…

47 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Nemernic says:

    Nimic nu-i întâmplător

  2. Voxx says:

    Exact ca și ciuperca lucrului bine făcut în orașul de beton!

    • Zugravu Costel says:

      Cu mentiunea ca asta e facuta acum 50 de ani, pe vremea raposatului.
      Cat sa si tina fara reparatii?
      Caa astia doar au dat cu trafaletul de doua ori. O data cu var prin 1992 si a doua oara cu dispersit in urma cu cativa ani.
      Deci…..

  3. drop says:

    Vedeti! Se poate! Zeul meu hotu face lucruri bune la Oradea Mare.

    • zsizsi says:

      Zeul tău tocmai că nu face ceea ce ar fi necesar. Nu le dă niște șuturi ăn fundul responsabililor de la ADP și OTL. Dacă s-ar fi întreținut acel plafon, dacă s-ar poliza șinele de tramvai să nu producă vibrații acum nu ar fi căzut plafonul. Noua conducere de la OTL va cumpăra în sfâșit un utilaj de polizat/profilat calea de rulare. Directorul demis nu a vrut să facă nici o astfel de întreținere. Se simte în tramvai și se aude și în exterior când rulează un tramvai pe Primăriei, pe Olimpiadei, Bd. Decebal, Transilvaniei, că se produc fac vibrații, ele fiind nu din vina tramvaielor, ci din cauza căii de rulare nepolizate.

  4. alex says:

    Da maaa, statul aia de max 1 cm zapada… voi ma primaria chiar credeti ca toata lumea in orasul asta e prost? Nu cumva cauza e ca pasajul nu e intretinuta ca oricum se doreste renuntarea lui ca sa faca acolo un pasaj auto care nu rezolva oricum nimic, numai mutam deasupra pasajului autogara facuta acuma cativa ani din bani multi, pe care nu prea foloseste nimeni, majoritatea autobuselor tot stau vis a vis in parcare, degeaba a fost renuntat pasajul din fier peste liniile de tren si au prelungit pasajul pana la drumul expres, ca acuma renuntam de tot pasajul, iar liniile de tramvai peste pasaj n-au fost schimbate de aprox 20 de ani si din cauza vibratiilor cand trec tramvaie peste pasaj a cedat plafonul. dar nu, ce bine ca azi ninge si putem sa zicem ca din cauza zapezii a cedat pasajul, fix aceea max 1 cm a contat aici ca e sambata si circula un tramvai numai in fiecare 15 min si a avut timp zapezii sa depuna pe portiunea aceea, zapada care in tot orasul se topeste in acel secunda cand soseste pe pamant in tot orasul. Si nu, nu unde e parcarea in fata garii, sau sub sosea a cedat plafonul, ci fix sub liniile de tramvai, unde e cel mai mic suprafata pasajului… voi chiar credeti xa toata lumea e prost?? Ce bine ca a nins, ce alta porcarie ati vrut sa dati oamenior ca ce a fost motivul cederii plafonului?? Aah da, din cauza grefitiiuriile facute ilegal de cetateni in pasaj, vopsea a atacat trncuiala, orice arhitect cu diploma stie ca daca faci grefiti intr-un pasaj, dupa un timp trencuiala o sa cedeze…

    Alooo, primaria… neintretinerea pasajului si a liniilor de tramvai a fost cauza, cand trec tramvaiele peste pasaj se aude si din partea celalalta dinstre Teodoroiu…

    • drop says:

      Mai bine ai merge sa le schimbi tu, sa il renovezi tu, sa faci si tu un lucru bu. Toti prostii comenteaza, de ce nu puneti mana pe lopata si la munca cu voi, intretineti orasul

      • Abcde says:

        Nu suntem noi angajati si nici platiti sa intretinem noi lucrarile de rahat ale primariei.Om fi noi prosti, dar nici chiar asa de prosti ca sa nu ne dam seama ca tot ce a ,,reparat,, Bolojan pe banii municipiului, se duce la naiba…..

      • cititor says:

        Auzi nlma, toate liniile de tramvai in Oradea au fost schimbate de mai bine de 15-20 de ani, de cand e Bolojan nu a fost schimbata mai mult de cateva sute de metrii max. Nici linia noua nu e mai buna, du-te cu tramvaiul, merge atat de lent ca face 20-25 de minute din Nufarul pana la finalul liniei noi pe Aradului, nu merge mai mult de 25-30km/h ca altfel se simte cat de bun e linia (not). Degeaba a cumparat primaria 20 tramvaie noi, daca calea de rulare e de 20 de ani neschimbata. Nici pe Cantemir-Nufarului nu se schimba calea, numai pe hartie, in total se scimba aprix 400m din totalul de 4km, se pune gazon si se deconteaza ca linie noua… toata lucrariile facute in ultimele 10 ani sunt lucrari de mantuiala, se face din bani putin, se deco teaza cu sume uriase, restul baniilor se impart intre ele. Nu o data a zis Bolojan ca nu penizeaza firmele dupa calitate, daca depasesc termenele, cand “e gata” pur si simplu se da in folosinta fara sa verifica cineva cum e facuta lucrarea. Pe Atelierilor dupa ce au mutat drumul ca sa aiba loc linia de tramvai la ga gardul depoului, au uitat sa mai faca si un trotuar… conteaza? Nime i nu circula pe jos oricum, asa-i? Pun pariu ca esti soria primarului sau alta angajat a primariei ca sa critici pe cei care scrie adevarul…

        • Vasi says:

          Si promite gunoiul de Bolojan ca in Cantemir Nufaru tramvaiul va avea viteza dubla ca desfiinteaza parcarile si schimba bordurile. Nici masinile nu merg mai repede ca prinzi tot al doilea semafor. Ca sa vezi ce e minciuna pt unii. Program de mobilitate . 😂😂😂😂😂

          • cititor says:

            Nici nu promite, asta e problema. Daca citesti bine, zice “iar tramvaiul va avea acces liber, neîngreunat de circulație și își va putea crește viteza cu până la 30 km/h”. Adica poata sa creasca cu orice viteza intre 1 si 30km/h. Fiindca tramvaiele Siemens sunt limitate din setari electromic la 35km/h, iar Astrele la 40km/h, deci practic pur si simplu nici nu stie sa mearga mai repede, nici daca calea permite. Ca se scimba curba la fost Aura, ajuta sa nu incetineasca la 5km/h, dar tot nu vor sa mearga mai repede pe restul caii drepte. Si pe linia noua au economisit cam 200m de cablu la senzoarele, la fiecare intersectie au pus in vecinatatea intersectiei senzorul, vine tramvaiul, opreste si asteapta totdeauna 5-10 secunde pana semaforul da voie sa continue.

          • vasi says:

            Si unde e marea realizare, ca ne-a promis mobilitate, iar rezultatul e fix invers, opresti la fiecare semafor, tramvaie cu o viteza de acum un secol. Parcari desfiintate. Absolut nimic bun nu e in acest proiect, si sa nu uitam ca multi au ramas fara case. Halal dezvoltare , marca sprancenatul nebun

          • Mmmarius says:

            Ce te face să il faci pe un om “gunoi” ? Nu o fi Bolojan sau Birta fără cusur,dar orașul sa schimbat in bine. E strict părerea mea și nu e obligatoriu să fiți pe aceași lungime de undă cu mine. Acum te intreb dacă era mai bine pe vremea lui Filip? Dacă nu se face de ce nu se face, dacă se face iar e o problemă.. vesnic nemulțumiți nu vă convine ieșiti la vot s-au mutați-vă in alt oraș unde nu veți fi deranjați de , șantiere in lucru sau de subpasaje care cedeaza toate astea pentru simplu fapt că nu există In ceea ce priveste subpasajul de la gară clar nu de la imensa zăpadă a avut de suferit .

      • yyy says:

        Prost esti tu si bolovanul un idiot.

  5. Taxe și impozite says:

    Zăpada e de vină.
    Ce zăpadă proastă.
    Cade din cer.
    Și cade multă.

    Cum adică ?………
    “Cel mai probabil plafonul a cedat din cauza greutății, cauzată de depunerea unui strat consistent de zăpadă”

    Am înțeles,.
    Adică pasajul fiind în Oradea, defapt este la Polul Nord unde s-a depus stratul de 8 metri de zăpadă .
    La fel și dealul Ciuperca :
    Ce deal prost.
    O ia la vale.
    Dealul e devină.
    Cine plătește?
    Prostul plătește.
    Bugetariul stă și se scarpină la coaie.
    Plătim taxe și impozite.
    Spală-te pe mâini.
    Poartă mască
    Fii responsabil.
    Statul îți vrea binele.
    Mergi și te înțeapă în p… mătii
    Stai acasă.
    Nu umbla pe sub pasaj.

    • drop says:

      Prost esti tu, de ce nu mergi sa-l repari tu. Toti vorbiti, dar nu va vad pe nici unul sa mergeti cu lopata sa dati o mana de ajutor pe santierele orasului.

  6. crina says:

    Nu este nici o problema! Avem destule pasaje pasajute. Unul mai putin nu se vede la cont.

  7. drop says:

    Ar trebui introdusa o taxa de intretinere a pasajelor, pe langa taxa de refacere a dealului Ciuperca. Fara bani nu ai cum sa rezolvi toate probleme.

    • Nu suntem fraieri says:

      Și să cotizezi tu unicul voluntar, că tot ești atât de entuziast înfocat al conducerii județului.

  8. Soso says:

    Deci de luni se deschide pasajul doar pentru persoanele vaccinate sau trecute prin boală. Dacă nu ești vaccinat și nici trecut prin boală poți traversa pasajul subteran și cu test PCR

  9. xxx says:

    Nimic nu trebuie intretinut in oras, politica birtinezului. Se lasa orice zona in degradare, pana pica, ca apoi sa fie refacuta de la zero cu costuri astronomice. Observati ca nu se baga bani in nimic, ca intretinere, nici macar in strazi , sunt lasate sa se deterioreze ani de zile poate 10 ani pana o asfalteaza complet. Doar ca asfalteaza o strada si 20 se deterioreaza. Interesant ca bani nu sunt pt asa ceva, numai pentru lucrari mari si fara rost, ca aduc bani firmelor de casa

  10. cornel says:

    Sa vedeti cand Air Birtin va fi functional si toti banii orasului vor fi bagati acolo! Oricum la gara nu mai baga bani in el in urmatorii zece ani ca va fi demolat ca se face pasajul rutier, cel mai inutil pasaj rutier din oras, faci pasaj unde nu ai intersectie, doar ca sa poata avea un platou deasupra, tiganii din Diosig si Tileagd cand vine trenul. Cum mai sa faci pasaj subteran la gara, cu ce ajuta la trafic? Acolo niciodata nu e trafic in fata garii.

    • cititor says:

      Problema mare in edilii nostrii e ca ei fac lucrari nu.ai sa se vada ca se face ceva, din start cu probleme ca sa aiba primaria sa “repara” peste 2-5 ani. Vezi pasajul pe Magheru, am citit pe un forum de la mai multi useri ca o sa fie probleme cu inaltimea ca autobusele ce au circulat acolo nu mai pot sa intre in pasaj, ca de pe Libertarii nu poti sa faci stanga spre Magheru, iar acum vor sa exproprieze niste case ca sa rezolva problema.
      Tot asa in Centrul Civic, de ce sa facem pasaj pentru punctele critice, sa renuntam la semafoare si la intersectii in sensuri, cu 3 pasaje am putea rezolva tot Centrul civicul, dar nu, la noi totul trebuie facut invers, sa mutam tot circulatia sub pamant ca sa aiba turistii loc sa faca foto cu Catedrala si sa mutam punctele critice unde intalnesc sensuriile unice si mai aproape de centru, exemplu la Dioda unde si acuma e aglimeratie ca e o intersectie fara vizibilitate, ce o sa fie cand se schimba directia in juryl parcului si vor veni toata lumea dinspre Viteazu si vor sa mearga spre Indepedentei si tot asa pe Maniu.

      • cornel says:

        Stai ca dupa ce e gata vor vedea greselile, si iar vor trebui demolari pentru a corecta cu inca cateva pasaje si cai de legatura. Ei invata pe parcurs, nu stiu dinainte sa faca un studiu. Doar ce vrea zeul sprancennat atotstiutor, habarnist in realitate.

  11. aurel says:

    Prioritatea zero a orasului e demolarea strazilor Avram Iancu si Sucevei, aici se vor duce toti banii orasului, ca pe locul ramas dupa largire sa fie dat pt blocuri noi. Si cu asta ne tot spune ca daca nu se face asta orasul se duce pe pula, si nu se va mai putea dezvolta in veci, si vom muri de foame daca nu se baga banii in demolari. Trist e ca unii pun botul la toate minciunile, si sunt prea orbi sa vada mafia care a pus stapanire pe oras, care urmaresc doar interesele lor.

  12. Kelly says:

    Pasajul subteran nu a prezentat interes pentru ,,cel mai iubit primar,, fiindca nu a fost construit in timpul imperiului austro-ungar. Trebuia sa fie distrus si betonat doar ceea ce era istorie pt Oradea…… Sovinism si snobism la maxim, made in Birtin!!!

    • maria says:

      Bolojan uraste pe toata lumea, nu are prieteni, are doar ura. Ura din tot sufletul pt toti. Expresia fetei spune totul. El iubeste doar maretele lui betoane

  13. Garfield says:

    Lucru românesc .. cu r mic

  14. Lancelot says:

    Cica cel mai probabil a cedat sub greutatea unui strat consistent de zapada !!!! Bai fratilor uitativa pe geam zapada masoara 1 cm pealocuri !!!!
    noroc ca nu a fost ranit nimeni !

    • vasi says:

      Si cand trece tramvaiul de zeci de tone ? Bine ca pica de la 1cm de zapada. Bai, primaria ne crede prosti pe toti???? Asa ne mintiti cu toate proiectele,ca sunt necesare, ca fara ele orasul moare, etc etc.

  15. Ioana says:

    Bine că nu respecta oameni să meargă pe sub pasaj că acum vorbeam de morți, încă odată sa văzut că nu-i bine să asculți de autorități.

  16. Andrei says:

    Are dreptate drop. Mergeti si punet mana la lucru. Au cazut trei fire de tencuiala si va crizati toti. Asa e si la multi acasa picata tencuiala si totul e ok. Bolojan e cel mai din univers. Daca nu era el Oradea nu mai exista.

  17. vrem dezvoltare says:

    Sa va rugati sa nu mai ploua sau sa ninga in oras, ca nu stim ce ne pica in cap, delurile vin peste noi, cladirile marete se demoleaza, asta e orasul lasat de Bolojan, cel de mana a treia.

    • Anonimul says:

      Cam aveti dreptate, insa nu se poate spune ca este un oras de mana a treia, este un oras ingrijit, curat cu multa incarcatura istorica.

      • drop says:

        nu are dreptate cu nimic. habar n-are despre ce vorbeste. scrie doar din auzite de la alti postaci. cine traieste intr-o bula plina de minciuni nu are nevoie de alte informatii din exterior, pentru ca nu vrea sa fie alungat din gloata postacilor. asa ca bolojan e vinovat pentru viata lor ratata si mizerabila.

  18. Anonimul says:

    Cand ma gandesc ca trec des pe acolo, se putea intampla o nenorocire oricand. Au dat afara toti comerciantii de acolo, nu-i o placere sa lucrezi sub pamanat, insa era mai multa caldura, nu umezeala excesiva si infiltratii de apa pluviala sau de alta natura.

  19. Anonimul says:

    Un lucru extrem de incurajator este interventia muncitorilor de la “Drumuri Orasenesti”, probabil ca acestia erau singurii disponibili pentru o interventie de urgenta. Domnule Primar se aude, nu aveti echipe de interventie ?

  20. BIHON Sport local

    „Flăcăii Aleșdului” sunt campionii Bihorului la juniori A1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    130 de autobuze şi microbuze electrice, hibrid şi cu hidrogen
    Valoarea investiției ar fi de peste 304 milioane lei, sursa de finanțare a achizițiilor este PNRR.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tânărul găsit mort pe Centura Oradea s-a autoînjunghiat în inimă
    În urma anchetei și a necropsiei, autoritățile au stabilit că tânărul găsit decedat lângă Centura Oradea s-a sinucis.

    BIHON CAO

    Întreruperi Compania de Apă

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    2022 - primarul promite 100 de străzi să fie reabilitate
    Consiliul local a adoptat, joi, în ședința ordinară, studiile de fezabilitate pentru reabilitarea a trei străzi orădene - str. Liviu Rebreanu, str. Vincent van Gogh și str. Tompa Mihály, care totalizează peste 1km. 1

    Angajari BIHON

    Elka Prod angajează personal

    BIHON Sport local

    Crișul Sântandrei a câștigat faza județeană a Cupei României
    Pe un gazon excelent și pe o bază sportivă care arată din ce în ce mai bine, Stadionul Crișul din Aleșd, Viitorul Borș și Crișul Sântandrei și-au disputat joi trofeul pus în joc la faza județeană a Cupei României.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.