bihon.ro Web analytics

Podul „Mareșal Constantin Prezan” (Macio) va fi inaugurat joi

Reactualizat la:
Reactualizat la:
Podul care leagă străzile Dragoş Vodă şi Făcliei, botezat marţi „Mareşal Constantin Prezan”, se deschide  traficului la ora 18:00.
Scris de erdei - Podul care leagă străzile Dragoş Vodă şi Făcliei, botezat marţi „Mareşal Constantin Prezan”, se deschide  traficului la ora 18:00.

Primii 500 de şoferi vor primi de la poliţişti câte un fanion cu stema oraşului pe o parte şi cu inscripţia Oradea 2015, peste imaginea podului, pe verso. „Este un pod important pentru circulaţia rutieră. Atunci când se va termina şi drumul expres, acest pod şi drumul vor avea un rol esenţial în degrevarea circulaţiei pe Averescu, zona turbo-giraţiei şi artera de circulaţie Nord-Sud, Ştefan cel Mare – General Magheru – Nufărul”, apreciază viceprimarul Mircea Mălan.

Primăria a investit peste cinci milioane de lei în realizarea podului şi încă două milioane lei în amenajarea rampelor, pe lângă cei aproximativ 900 – 1 milion de euro investiţie de firma italiană Macio RSL, cea care a început investiţia, în anul 2009.

Podul are o lungime de 98 de metri plus rampele de acces care totalizează încă 250 de metri. Accesul dinspre Strada Dragoş Vodă este dirijat printr-un sens giratoriu amenajat iar pe legătura Făcliei, printr-o minigiraţie desenată pe asfalt.

Început în 2009, cu finanţare privată din partea firmei Macio SRL cu patronat italian, podul din Silvaş este dat în folosinţă joi, în urma unor investiţii de şapte milioane de lei, din bugetul oraşului. Joi, de la ora 18:00, orădenii sunt invitaţi să inaugureze investiţia. Primele 500 de persoane care-l traversează vor primi câte un suvenir – un fanion cu stema şi culorile oraşului pe o parte, şi imaginea podului în construcţie, pe verso. „Vor fi aici, de o parte şi de alta, colegii noştri de la Poliţia Locală şi vor înmâna primilor 500 de şoferi câte un fanion cu podul şi stema oraşului”, anunţă viceprimarul Micea Mălan.

3giratia denesenata pe facliei

Podul a fost construit cu gândul la înfiinţarea unei alternative mai ales rutiere la bulevardele care traversează oraşul. Cu finalizarea drumului expres, edilii se aşteaptă ca traficul de tranzit dinspre Cluj spre vamă să nu mai intre în oraş prin megagiraţie – Magheru, ci să o ia pe pod, apoi pe drumul expres cu ieşire în strada Ştefan cel Mare.

Investiţie privată eşuată

„Proiectul a început în 2009, în temeiul unui acord de colaborare încheiat între Primărie şi Macio SRL. În baza acestuia am trasferat în proprietatea firmei 6958 mp, pentru ca firma să execute pe cheltuială proprie investiţiile în zonă. Ar fi fost o treabă şi mai bună pentru oraş dacă acest parteneriat public-privat s-ar fi realizat în termenii conveniţi. Din păcate, firma Macio a intrat în anumite complicaţii financiare, nu a reuşit să obţină fondurile pentru investiţiile propuse, astfel încât, deşi începuse executarea podului în 2010, undeva în toamna lui 2012 ne-a fost clar că nu se mai poate continua cu acest acord de colaborare, motiv pentru care Primăria l-a reziliat. Terenul a redevenit proprietatea oraşului şi, prin hotărâre de consiliu, am preluat investiţia în patrimoniul oraşului”, aminteşte viceprimarul Mircea Mălan. De parteneriatul oraşului se leagă un mai vechi scandal, rămas în coadă de peşte, referitor la neconstituirea garanţiei obligatorii de 500.000 de euro, în favoarea Primăriei.

Preluată de oraş

După preluarea lucrării abandonate de Macio SRL, s-a făcut expertizarea tehnică de AquaCons după care s-au aprobat în Consiliul Local indicatorii tehnico-economici ai lucrării. „În 1 iulie 2014 s-a încheiat contractul de execuţie cu Construcţii Bihor şi azi suntem la finalul acestui proiect”, zice vicele.

La momentul bilanţului, acesta spune că podul în sine a costat Primăria 5,2 milioane de lei. „Rampele fac obiectul unui alt proiect, cu Drumuri Orăşeneşti şi Construcţii Bihor, în valoare de 2 milioane de lei. Practic, oraşul a contribuit aici cu 7,2 milioane de lei. Restul îl reprezintă investiţia italianului, de aproximativ 900.000 – 1.000.000 de euro.

Spre comparaţie, Podul Sovata a costat oraşul 2,68 milioane euro iar acesta a fost 1,6 mil. „Diferenţa este câştigul de care Primăria a beneficiat în urma parteneriatului”, zice Mălan.

Conform directorului tehnic Mircea Ghitea, podul are o lungime de 98 metri iar rampele însumează 250 de metri. „Lucrările la rampe au fost demarate în 2010 dar trebuiau corelate cu procesul de execuţie a podului, altfel aveam nişte rampe care duceau în albia Crişului. A trebuit, ca atare, să amânăm şi noi finalizarea obiectivului, pentru a le corela”, spune Ghitea.

Constructorii nu s-au retras, încă, de pe amplasamentul podului. Echipele lucrează la taluzele la rampă care mai trebuie umplute cu pământ şi betonate, dar aceste lucrări nu afectează traficul.  Podul nu are limită de tonaj, acest aspect se va regla din indicatoarele rutiere. Garanţia lucrării este de cinci ani.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    S-a stins din viaţă un mare dascăl: Dorel Tifor
    S-a stins un dascăl cum puţini mai sunt în ziua de astăzi.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Muzică populară, teatru-dans şi muzică clasică în Piaţa Unirii
    Evenimentul a fost organizat pe baza protocolului dintre Consiliul Judeţean Bihor şi Primăria Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Multipla campioană Elena Pagu, la 96 de ani, la startul Beiuș Runnnig Day
    Evenimentul care a avut loc pe 12 iunie 2021 se află la cea de-a doua ediție și a reunit la start sute de participanți printre care și mari campioni.

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Compania de Apă anunță întreruperi în furnizarea apei

    BIHON CAO

    Întrerupere în furnizare apei în Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Peste 400 de teste efectuate, un singur caz nou de coronavirus
    Numărul de cazuri noi continuă să fie redus în județul Bihor. 1

    Ştiri sportive

    Prima declaraţie a medicului care l-a salvat pe Christian Eriksen
    Medicul care l-a ajutat pe Erksen pe teren, medicul echipei naţionale a Danemarcei, Morten Boesen, a povestit despre momentele în care fotbalistul a fost la un pas să-şi piardă viaţa pe teren. 4

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Vaccinarea anti-coronavirus, restrânsă în Bihor
    Din pricina numărului tot mai mic de doze de ser anti-Covid administrate zilnic în Bihor, s-a decis reorganizarea procesului de vaccinare.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.