Proiectul este derulat în cadrul Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat prin Componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare şi Rezilienţă în România.
Conferința a avut drept obiectiv promovarea proiectului, oferind totodată participanților oportunitatea de a-și împărtăși experiențele privind aplicarea strategiilor educaționale și a bunelor practici. Acestea contribuie la crearea unui mediu pozitiv și incluziv prin PNRAS, sprijinind astfel integrarea elevilor și reducerea abandonului școlar.
Alături de colectivul Școlii Gimnaziale „Lucreția Suciu” Oradea, la eveniment au fost prezenți:
- reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării: Ödön Szabo, vicepreședinte al Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților și Marian Daragiu, subsecretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării;
- reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor: prof. dr. Alin Serafim Ștefănuț, inspector școlar general, prof. Nicolae Ioan Avram, inspector școlar general adjunct și prof. Hajnal Kery, inspector școlar general adjunct;
- reprezentanți ai primăriei Municipiului Oradea: viceprimarul Teofil Filimon, Laurențiu Chiana și Mariana Goia, consilieri municipali în cadrul Compartimentului Management Sănătate și Educație din cadrul primăriei Oradea, parteneri direcți în proiectele europene în care este implicată unitatea de învățământ.
Alături de oficialități, la conferință au luat parte directori și profesori din aproximativ 25 de școli din județ, reprezentanți ai Sindicatului Liber din Învățământ Bihor, preotul ortodox din Velența, un agent de poliție de proximitate, precum și membri ai comunității locale și reprezentanți ai părinților.
„Am convingerea că promovarea unor principii și valori perene poate contribui în mod real la conturarea unei societăți incluzive, în care să ne regăsim cu toții. Este nevoie în continuare de implicarea comunității, este nevoie de implicarea familiei, a diferitelor instituții și asociații pentru a sprijini elevii vulnerabili. Reducerea abandonului școlar nu este doar o necesitate educațională, ci o investiție esențială în viitorul societății. Prin politici eficiente, sprijin adecvat și implicarea comunității, fiecare copil poate avea șansa să își atingă potențialul. Educația nu trebuie să reprezinte un privilegiu. Dimpotrivă, este un drept fundamental, iar combaterea abandonului școlar reprezintă un pas decisiv pentru un viitor mai bun pentru toți”, a declarat inspectorul școlar general, Alin Serafim Ștefănuț.
Sesiunea I: „Strategii educaționale cu rol în dezvoltarea unui climat pozitiv și incluziv prin PNRAS”
Prof. Mariana Simona Bocșan, manager de proiect și dir. adj. prof. Tunde Hasas, reprezentantul legal al proiectului, au prezentat cererea de finanțare cu obiectivele proiectului, grupul țintă, activitățile propuse, rezultatele așteptate, indicatorii de rezultat, indicatorii de realizare și bugetul proiectului, în valoare de 983.000 lei, fără TVA.
Bugetul a fost repartizat pe tipuri de activități și capitole bugetare:
- activități MATE, prevenire și intervenție: 821.000 de lei fără TVA – 83,52% din valoarea grantului;
- activități de compensare: 37.000 de lei fără TVA – 3,76%;
- digitalizarea procesului educational: 125.000 de lei fără TVA -12,72% din valoarea grantului.
Cadrele didactice care fac parte din echipa de implementare a proiectului au prezentat cele mai reușite activități:
- PNRAS Școala Gimnazială „Lucreția Suciu” – director prof. Mariana Simona Bocșan;
- Implementarea proiectului PNRAS Școala Gimnazială „Lucreția Suciu” Oradea exprimată prin CIFRE – director adjunct prof. Tünde Hasas;
- Activități tematice de prevenire prin PNRAS – prof. Carmen Băliban;
- Atelierul de artă dramatică sub lupa PNRAS – prof. Nicoleta Luca;
- Sport și mișcare prin PNRAS – prof. Alexis Tarr;
- Micii pictori în PNRAS – prof. Carmen Băliban;
- „Ritmuri și zâmbete” – atelier de muzică și creativitate – prof. Leontin Arendaș;
- Activități de remediere la limba și literatura română prin PNRAS – director prof. Mariana Simona Bocșan;
- Activități remediale la limba și literatura maghiară – prof. dr. Sȧndor Goron;
- Activități remediale la matematică – prof. Andrea Halász;
- Excursiile organizate în cadrul proiectului PNRAS Școala Gimnazială „Lucreția Suciu” Oradea – director adjunct prof. Tünde Hasas;
- „Hai la școală” – activități de orientare școlară și profesională – prof. Mariana Seres;
- Perfecționarea și formarea cadrelor didactice prin PNRAS – prof. Ramona Olariu;
- Impactul PNRAS asupra elevilor de la frecvență redusă și A doua șansă secundar – prof. Alexandra Malvina Horvath.
Din activitățile prezentate reiese că 140 de elevi au participat la cel puțin o activitate desfășurată în cadrul proiectului. Aceștia au beneficiat până în prezent de:
- 800 de ore de instruire în cadrul activităților de prevenire, de intervenție și compensare;
- 4994 de porții de hrană caldă;
- patru excursii;
- stimulente materiale.
De asemenea, cadrele didactice au beneficiat de trei cursuri de formare acreditate, pe teme diferite. În cadrul acestora au fost formate 38 de cadre didactice care au acumulat în total 1190 de puncte de credit transferabile.
Achiziții
Au fost achiziționate: table interactive, stații de încărcare a laptopurilor, imprimante profesionale, cameră web, cameră foto, stație de sonorizare, instrumente muzicale, materiale pentru artele plastice, ghiozdane, rechizite și diferite consumabile.
Sesiunea a II-a
Cea de-a doua sesiune a fost una interactivă, având ca obiectiv identificarea unor modalități complementare de optimizare a activităților din proiect prin schimb de experiență și exemple de bune practici. În acest context, au susținut prezentări:
- Beneficiile programului PNRAS pentru toți factorii educaționali (elevi, părinți, cadre didactice) – inspector prof. Florin Negruțiu;
- „Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”– exemple de bune practici – prof. Nicolae Șaitoș;
- Școala de azi, comunitatea de mâine – prof. Ilona-Kármen Orbán;
- Programul PNRAS „De la activități remediale la tabăra de vară” – prof. Tatiana Șinca;
- PNRAS „Acordă o șansă educației!” – prof. Zoltán Maier;
- Educația, partenerul tău pentru viitor – PNRAS Slavici, prof. Brândușa Buzulică;
- Lumea noastră nu este la fel fără tine – abordări inovative în cadrul proiectului PNRAS al Liceului Teoretic „Horváth János” – prof. Gabriella Nagy.
Citiți principiile noastre de moderare aici!